חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
471
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

איך בונים מותג?

מאת:
Picture of חגי שלו

חגי שלו

פוסט אורח מאת נטע רטר – מומחית לכתיבת תוכן שיווקי איך בונים מותג

מיתוג הינו תהליך מתמשך של גיבוש ויצירת התרשמות מעסק, מוצר או שירות. מותג הוא למעשה אוסף של רשמים – חוויות, רעיונות, אסוציאציות – הנקשרים בעסק, ויוצרים מעין זיכרון פעיל וחי, נושא משמעות, אודות השירות או המוצר המוצעים. מיתוג נכון עשוי להוביל לקוחות וצרכנים פוטנציאליים אל עסק או מוצר מסוים, ולהעדיפו על פני מוצר דומה או זהה אחר. כיצד, אם כן, נבנה תהליך מיתוג? ומהם מאפייניו? על כך בכתבה שלפניכם.

מהם מרכיביו של תהליך המיתוג?

כאשר פורטים את תהליך המיתוג לשלבים ולמרכיבים, מגלים כי ניתן לאפיינו בכמה מהלכים:

 – אפיון והגדרה של העסק או המוצר ושל ערכיו ויתרונותיו – השלב הראשון וההכרחי בבניית מותג הוא אפיון של העסק, השירות או המוצר, והגדרה של מאפיינים, ערכים, “אני מאמין” ועוד, לשם יצירת מעין תעודת זהות עסקית.

 

 – בחירת קונספט ומסרים מובילים – התלהבות של לקוח או בחירה במותג מסוים, ובהמשך – התמדה והצמדות לשירות או מוצר כלשהו, נעוצים בתפישה חיובית ותועלתית, ומושפעים מאד מרגשות וחוויות מעוררות וחיוביות. על כן, כדאי לבחור שניים שלושה מסרים מובילים, המעידים על הייחוד, החידוש והיתרון של העסק שלך. אלו צריכים להיות מסרים קלים לעיכול, פשוטים ומידיים, ולהשלים זה את זה לכדי רעיון מוביל – קונספט שיווקי. הקונספט הוא מעין אריזה רעיונית כוללת. שאלות מנחות שיסייעו בבחירת הקונספט והמסר המוביל הן: מהו ייחודו של המוצר? מה הלקוחות מחפשים או צריכים? האם המוצר פונה למי שמחפשים ריגוש? נוחות? חדשנות? מקצועיות? איכות ללא פשרות? שירות מצוין? הצלחה? תחושת שייכות? כך למשל, עסק למכירת מגלשי סקי עשוי לפנות למי שמחפשים ריגוש והרפתקה, אך לחברה לייעוץ משכנתאות מוטב לבחור במסרים סולידיים יותר, כדוגמת שירות מקצועי ואמין.

 – ניתן לחשוב על המסרים ועל הקונספט כעל מעין התחייבות והבטחה ללקוח. כך למשל, פרסום של חטיף בריאות אורגני עשוי להיות ממותג באמצעות מסרים של בריאות, איכות וטעם טוב. זה מה שיקבל הלקוח שירכוש אותו. את ההתחייבות הזו, הברית בין המוצר ללקוח, יש לבחון לאור השאלה: מיהו קהל היעד, ומה ירגש אותו ויביא לו תועלת? האם החטיף מיועד לספורטאים? או שמא לאמהות וילדים? בכל מקרה, יש צורך לזהות זאת, ולכלול מרכיבים אלו בתהליך המיתוג.

מאפיינים חיצוניים של תהליך המיתוג

עד כה, דנו במאפייני זהות ובמרכיבים רגשיים ורעיוניים של תהליך המיתוג. המאפיינים החיצוניים של המותג מביאים לידי ביטוי את הקונספט והמסרים הנבחרים. כאן מומלץ לבחור:

  • שם לעסק או למוצר – שם העסק, המוצר או השירות מהווה ביטוי מהיר ומיידי, ושם טוב עשוי להוביל למותג מנצח. על השם להיות קליט, ממוקד ומבטיח. שם שהולם את המוצר ומיטיב לתארו, או כזה שיש בו הברקה והבטחה, עשוי להוביל לסקרנות, עניין וציפייה מצד הלקוחות.
  • לוגו – על מנת למתג חכם, יש לבחור לעסק שפה חזותית אחידה, מרעננת ובהירה. הלוגו מהווה מעין תמצית חזותית של ערכי המוצר או העסק, והוא אמור להיות חלק מן הקוד החזותי הנבחר. ככלל, בתהליך של מיתוג עסקי כדאי לראות בשפה החזותית ערוץ נוסף לשיווק, ריגוש והעברת מסרים, ולדעת שהזיכרון האנושי מתפעל מחוויה וממראה, ועשוי לחזור לכאלו שנתפשים כייחודיים, מרגשים ומקוריים.

הרווח שבמיתוג מוצלח

מיתוג מוצלח יוצר תדמית, המורכבת ממכלול של תחושות, רשמים ורגשות, וממשיך “לעבוד” עבור המוצר, העסק או השירות, גם כאשר אלו משתנים מעט, מתחדשים ומתעדכנים. מחקרים מראים כי אנשים נוטים להיות נאמנים למותג שקוסם להם, ולחזור אליו שוב ושוב. על כן, השקעה במיתוג היא השקעה חכמה, לטווח ארוך.

אהבת? מומלץ לסמן לייק, להעביר לחברים, לשתף בפייסבוק ולהגיב ממש כאן למטה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

“שיווק ומכירות”:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

2 מחשבות על “איך בונים מותג?”

  1. היי
    הייתי רוצה לקבל שאלות ממוקדות לענות עליהן על מנת להצליח במיתוג של העסק שלי. אני בתחילת דרכי וזהו הצעד הראשון מבחינתי. אין לי כסף לליווי עסקי בשלב זה והייתי שמחה לקבל שאלות ממוקדות ולמצוא את התשובות הנכונות עבורי ועבור האני מאמין שלי. אמשח מאוד לעזרה.
    תודה, אושרה.

    הגב
  2. הי אושרה,
    קודם כל יש לך שאלות ספציפיות בגוף המאמר הזה שתוכלי לענות והן תעזורנה לך.
    שנית, קראי בבקשה את המאמר הבא שכולל שאלון מפורט יותר בתוספת הסברים איך למלא אותו:
    https://www.hagaishalev.com/blog/marketing-presentation.
    שלישית, לאחר הנ”ל, תוכלי לבנות תוכנית יעדים בעזרת ההדרכות בפוסט הבא, בפוסט ההמשך שלו ובהפניות ממנו לפוסטים אחרים בבלוג זה:
    https://www.hagaishalev.com/blog/business-plan-a.
    ב ה צ ל ח ה !!!

    הגב

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי