חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

איך להאריך את החיים בשעתיים על כל יום שעובר?

כאשר מעצבת המשחקים ג’יין מקגוניגל מצאה עצמה מרותקת למיטה בעקבות זעזוע מוח קשה, עלה בדעתה שינוי רעיון מדהים כיצד להחלים. היא התעמקה במחקרים שעסקו בהשפעת משחקים על הבריאות, ויצרה את המשחק המרפא “Super Better”. בשיחת וידאו זו מ”טד, מקגוניגל מדגימה כיצד כל אדם יכול להמריץ ולעודד יכולת התאוששות, לשפר את איכות חייו ולהאריכם בצורה משמעותית.

אז הנה ללא הקדמות מיותרות ההרצאה המשעשעת של מקגוניגל המקסימה, והסיכום שלי לאחריה:

 

מחקרים מראים שהחרטות הכי נפוצות בקרב אנשים בימיהם האחרונים הן:

  1. “הלוואי שלא הייתי עובד כל כך קשה”
  2. “הלוואי שהייתי נשאר בקשר עם חבריי”
  3. “הלוואי שהייתי מאפשר לעצמי להיות מאושר יותר”
  4. “הלוואי שהיה לי את האומץ לבטא את האני האמתי שלי”
  5. “הלוואי שהייתי חי את חיי נאמן לחלומות שלי עצמי”

החרטות הללו, אומרת מקגוניגל, הן בעצם תשוקות אנושיות גדולות אשר משחקים יכולים לעזור למלא:

“הלוואי שלא הייתי עובד כל כך קשה” – עבור הרבה אנשים זה אומר: “הלוואי והייתי מבלה עוד זמן עם המשפחה והילדים”, ומשחקים זו דרך טובה לעשות זאת. מחקר מאוניברסיטת בריגהם-יאנג הראה שלהורים שמשחקים הרבה עם הילדים שלהם, יש קשר יותר טוב איתם בחיים האמיתיים.

“הלוואי שהייתי נשאר בקשר עם חבריי” – משחקים חברתיים מאפשרים לשמור על קשר יומיומי עם חברים. מחקר מאוניברסיטת מישיגן הראה שהמשחקים האלה הם כלי חברתי חזק מאוד, אשר מאפשר לנו לשמור על קשר עם אנשים שלא היינו שומרים איתם על קשר אילולא המשחקים.

“הלוואי שהייתי מאפשר לעצמי להיות מאושר יותר” – מחקר קליני פורץ דרך מאוניברסיטת מזרח קרולינה הראה שמשחקי רשת יכולים יעילים בטיפול בדיכאון וחרדה קליניים יותר מתרופות. רק 30 דקות משחק ביום שיפרו מצב רוח ואושר לטווח ארוך.

“הלוואי שהיה לי את האומץ לבטא את האני האמיתי שלי” – הזדהות עם דמויות במשחקים הם סוג של ביטוי עצמי אידיאלי וראוי. מחקר מאוניברסיטת פרינסטון הראה שמשחק עם דמות אידיאלית עבורנו מגדיל אומץ, שאפתנות וחתירה להשגת מטרות בחיים האמיתיים.

משחק החיים של מקגוניגל

ג’יין חוותה זעזוע מוח קשה, אשר הוביל אותה למחשבות אובדניות רבות. בסברה שמשחק יכול לסייע לה, היא החליטה לנסות ולהפוך את המצב שבו היא נמצאת למשחק כדי להשתקם ולהירפא. ג’יין יצרה משחק שכלל את כל המרכיבים הקלסיים של משחק טוב וקראה לו Supper-Better.

לאחר שהמשחק שיצרה אכן עזר לה בהחלמה היא פרסמה אותו באינטרנט. כיום, אנשים משתמשים במשחק זה על מנת להתמודד עם דיכאונות, סרטן ומחלות סופניות אחרות.

המשחק Supper-Better עזר לה ולאנשים רבים אחרים לחוות מה שנקרא במדע צמיחה פוסט-טראומטית – תסמונת אשר גורמת לחולים להתפתח ולהשתפר לאחר טראומה. תסמונת זו מאפשרת לאנשים להשתמש בטראומה כקרש קפיצה לחיים טובים יותר במקום כמקור לכאב ומשבר.

ישנן 5 תחושות המאפיינות אנשים במצב של צמיחה פוסט-טראומטית:

  1. איני פוחד לעשות מה שגורם לי אושר
  2. אני מרגיש קרוב יותר לבני המשפחה והחברים שלי
  3. אני מבין את עצמי טוב יותר
  4. יש לי תחושה חדשה של מטרה ומשמעות בחיים
  5. קל לי להתרכז ביעדים והחלומות שלי

ניתן לראות כי חמשת התחושות הללו הן היפוכן מוחלט של החרטות שראינו בתחילת ההרצאה! כלומר אירוע טראומתי עשוי לפתח אצל אנשים את הדרך לחיים ללא חרטה!

 

אך איך ניתן להגיע לכך והאם ניתן לעשות זאת ללא האירוע הטראומתי?

התשובה היא כן!

באמצעות המשחק Supper-Better, מקגוניגל הגדירה 4 משימות שמסייעות להשגת התועלות המתוארות לעיל גם לאנשים בריאים ללא צורך בטראומה.
כך, ניתן בעצם למנוע את החרטות על ערש דווי ולהאריך את החיים!

 

ארבע המשימות הן:

משימה #1 – לאגרף את הידיים ולהרימן גבוה למשך 5 שניות או לקום ולצעוד 3 צעדים. כך, משפרים את יכולות הלב, הריאות והמוח.

משימה #2 – לספור אחורה מ-100 בכפולות 7 או להקיש באצבעות בדיוק 50 פעמים. זה מאפשר יותר ריכוז, נחישות וכוח רצון. כוח רצון הוא כמו שריר וככל שמפעילים אותו יותר הוא מתחזק, אפילו במשימות פשוטות כמו הקשה באצבעות מספר רב של פעמים.

משימה #3 – להסתכל החוצה מחלון או להסתכל על תמונות של גורי חיות אהובים. כך אנו מעוררים רגשות חזקים כמו סקרנות או אהבה. מחקרים מראים שאדם אשר מרגיש 3 רגשות חיובים על כל רגש שלילי אחד, משפר את הבריאות שלו ואת יכולתו להתמודד עם בעיות.

משימה #4 –  ללחוץ את ידו של אדם במשך 6 שניות או לשלוח למישהו תודה בכל דרך שהיא. מגע אנושי או מתן תודה הם דרך מצוינת לעודד קשר חברתי.

מחקרים מראים כי אנשים אשר עובדים על ארבעת הכוחות הללו באופן קבוע מאריכים את חייהם ב-10 שנים. כלומר בכל שעה שמחזקים אחת מהיכולות הללו אנו יכולים להוסיף 7.5 דקות לחיים, או שעתיים על כל יום שעובר. כך נוכל להימנע מהחרטות על ערש דווי אשר הוצגו בתחילת ההרצאה, לחיות חיים מלאים יותר ולהשיג טוב יותר את המטרות שלנו.

ואני מוסיף ומסכם:
אם נצא רגע מהפרטים ונסכם, קל לראות שמה שעולה מהרצאה נפלאה זו הם 4 גורמים שעוזרים לשיפור איכות החיים, הבריאות ואורך החיים, בהתאם ובהקבלה ל-4 המשימות של מקגוניגל:

  • פעילות גופנית
  • אתגרים חשיבתיים
  • גישה חיובית
  • חום אנושי

ובכלל, כל אלו הם גם כיף, אז הנה לכם המפתחות לחיים מושלמים!

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

“שינוי”:

להרשמה לערוץ היוטיוב שלי נא ללחוץ על האייקון:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי