חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

איך להגדיל את הסיכויים להשיג יעדים בהצלחה?

כל אדם ובעל עסק הרוצה להגשים ולהצליח יודע שתכנון הוא חיוני ואף קריטי. כאשר המה ברור האיך מתברר

עם זאת, זו ידיעה עמומה בלבד, שלא תמיד יש בכוחה להוציא אותנו מאזור הנוחות שלנו כדי באמת לתכנן וגם לבצע.

לכן, אני מביא לכם היום תוצאות של מחקר שעוסק בדיוק בכך:

עד כמה כתיבת היעדים שלכם, בתוספת עוד כמה פעולות חשובות, מגדילה את היכולת שלכם גם להשיג אותם?

ולשם כך אני מצטט היום פוסט של ד”ר דויד המילטון, מדען וחוקר מודעות, שאני עוקב אחריו כבר כמה שנים.

אז הנה התרגום המלא של הפוסט מהמקור באנגלית, ולאחריו כמה מילות סיכום שלי:

 

איך להגדיל את הסיכויים להגשמת היעדים

“באופן אישי, אני סבור שכתיבת דברים עוזרת לי להתרכז יותר מאשר שמירתם בראש. ניתן להסתכל באותה צורה על כתיבת היעדים שלך. חלק מהאנשים שומרים את שלהם בראש, אך מחקרים מראים שסביר יותר שנשיג את היעדים שלנו אם נכתוב אותם, שחור על גבי לבן.

מחקר שנערך באוניברסיטה הדומיניקנית של קליפורניה ב-2007, בדק 149 אנשים בגילאים 23 עד 72, מרקעים ותרבויות שונות. מטרת המחקר הייתה להשוות בין מגוון טכניקות ואסטרטגיות המשמשות אותנו להגשמת היעדים שלנו.

קבוצה 1 נתבקשה לחשוב על יעדים שברצונם להגשים במהלך 4 השבועות הבאים, וכן להגדיר את חשיבותם של יעדים אלו. בניגוד אליהם, חברי קבוצה 2, נתבקשו לכתוב את יעדיהם וכן להגדיר את חשיבותם, כפי שעשו חברי קבוצה 1.

קבוצה 3 נתבקשה ללכת אף רחוק יותר. לא רק שהם התבקשו לכתוב את יעדיהם, אלא אף לרשום פעולות אשר ביכולתם לנקוט על מנת להגשים יעדים אלו. קבוצה 4 גם כן כתבו את יעדיהם, גם הגדירו את חשיבותם, גם כתבו צעדים פרקטיים להשגתם, וגם התחייבו לחבר תומך כי יפעלו לנקיטת הצעדים הללו.

קבוצה 5 עשתה את כל שעשתה קבוצה 4, ובנוסף הכינו דוח התקדמות שבועי והציגו אותו לחבר התומך שלהם.

כפי שוודאי ניחשתם חברי קבוצה 5 השיגו את יעדיהם בצורה הרחבה ביותר, בעוד שחברי קבוצה 1 השיגו את החלק הקטן ביותר מהיעדים שהציבו לעצמם. למעשה, קבוצה 5 השיגה 78% יותר מיעדי חברי הקבוצה מאשר קבוצה 1.

 

כאשר אנו ממוקדים, אנו גם רואים הזדמנויות

אחת המסקנות החשובות ביותר הנובעות ממחקר זה היא הערך המופק מכתיבת היעדים שלנו. כתיבת היעדים עוזרת לנו להתמקד בהם בצורה טובה יותר. אחרת, אנו נוטים לשכוח מהם, במיוחד כאשר אנו נסחפים בשגרת החיים העמוסה. המשמעות של כתיבת היעדים שלנו על דף היא שאנו נוטים לראות אותם לעיתים קרובות יותר, בין אם אנו מעיפים בהם מבט חטוף על שולחן העבודה שלנו, רואים אותם על המקרר כאשר אנו הולכים לקחת אוכל, או אפילו מוצאים אותם מקופלים בתוך התיק או הארנק.

ראיית היעדים שלנו לעיתים קרובות יותר עוזרת לנו להתמקד ולחשוב עליהם יותר. כך, כאשר צצות הזדמנויות המאפשרות לנו להתקרב להגשמתם, יש סיכוי רב יותר שנשים לב אליהן ונפעל בהתאם.

באופן אישי, אני סבור שנקיטת פעולה הוא צעד חשוב גם כן. בכל פעם שאני עורך תרגיל הצבת יעדים בסדנה, אני מעודד אנשים לא רק לרשום את היעדים שלהם, אלא גם להתחייב לנקיטת לפחות פעולה אחת להגשמתם במהלך 3 הימים הקרובים.

זה קל להתלהב אחרי סמינר, בעיקר אם המורה מעורר השראה, אתה רואה אז אפשרויות נוספות ומוקף באנשים דומים לך אשר תומכים בתקוות והשאיפות שלך; אך ברגע שאתה חוזר הביתה אל החיים האמיתיים, המחויבות שלך כלפי היעדים שלך דועכת, והיעד בהדרגה נראה פחות מציאותי וסביר. ואז, זה בטוח וקל יותר להישאר במקום.

אני עשיתי צעד גדול מאוד ב-1999 לאחר שהשתתפתי בסמינר של 4 ימים בשם ‘שחרור הכוח הפנימי’ (Unleash the Power Within), בהנחיית טוני רובינס (Tony Robbins). למחרת הסמינר התפטרתי מעבודתי, כאשר החזון שלי היה להיות סופר ונואם, במקום מדען ומנהל פרויקטים. אם לא הייתי עושה את הצעד כל כך מהר אחרי הסמינר, אם עוד יום או שניים היו עוברים מבלי שעשיתי כלום, אני חושב שהאומץ שלי ודאי היה נעלם והייתי מוצא מספר סיבות מדוע זהו צעד טיפשי לעזוב עבודה מכניסה מאוד עם אופק לקריירה מצליחה, על מנת לרדוף אחר פנטזיה.

אני יכול להגיד לכם כעת, במלוא הכנות, שאחרי כתיבת 7 ספרים, חלק מהם רבי מכר, ונאום מול מאות ואלפי קהלים מרחבי העולם, אני כיום מאד שמח שעשיתי את הצעד הזה, שהתפטרתי מעבודתי והלכתי אחרי החלום שלי.”

 

עד כאן הפוסט של ד”ר המילטון והנה כמה מילות סיכום שלי:

קל לראות מתוצאות המחקר שכל אחת מהפעולות הבאות מגדילה את הסיכויים שלנו להגשים ולהצליח לעמוד ביעדים, כך שנקודה מס’ 5 מקרבת אותנו הכי הרבה לעמוד ביעדים שהצבנו בפנינו:

  1. חשוב על היעדים והגדר את חשיבותם
  2. כתוב את היעדים והגדר את חשיבותם
  3. כתוב את היעדים, הגדר את חשיבותם, וגם רשום פעולות אשר ביכולתך לנקוט על מנת להגשים יעדים אלו
  4. כמו 3,  וגם התחייבות לחבר תומך כי תפעל לנקיטת הצעדים הללו
  5. כמו 4, ובנוסף הכן דוח התקדמות שבועי והצג אותו לחבר התומך שלך.

וכך סיכויי הגשמת היעדים בתבנית הפעולה מס’ 5 גדולים ב-78% מאלו של תבנית הפעולה מס’ 1.

וכדי לסייע לך בכך, הנה מסגרת תכנון חינמית שמתאימה לשלבים 1-3. לחץ כאן לטופס התכנון.

וכדי להגיע לשלב 5, אני כאן לשרותך בתוכנית אימון עסקי מתאימה.

 

אהבת? אני מזמין אותך לעשות “לייק” ולהגיב ממש כאן למטה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי