חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
471
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

שבע סיבות מדוע אינך ממצה את מלוא הפוטנציאל האנושי שלך

אימון עסקי ומאמן עסקי

לאורך שנות עבודתי צברתי המון תובנות רק מעצם הניסיון הנצבר מאימון עסקי ואימון קריירה של לקוחותיי.
כזו היא התובנה היום. אני עומד לפרוס בפניך את הסיבות העיקריות מדוע אנשים ממצים רק 7-15% מהפוטנציאל שלהם.
חשוב על זה, יש לנו 100% פוטנציאל ואנו מממשים רק כעשירית ממנו. זה כמו שהמחשב שלך עובד על 10% מיכולת העיבוד שלו או הרכב שלך נוסע רק ב-10% מהמהירות המקסימלית שלו.

אתה בוודאי אומר לעצמך כעת: ומה אם הייתי יכול אפילו רק להכפיל ולשלש את מיצוי הפוטנציאל שלי? חשוב מה זה היה עושה לתוצאות שלך ולהצלחה שלך…


1.  כוחו של המוח הלא מודע

בפרק 6 של הספר שלי אני עוסק במסתרי המוח שלנו. אותה מסה של 1.5 ק”ג בגודל של אגרוף שאחראית על התפקוד שלנו, התפקוד של בן האנוש, המערכת הכי מורכבת ביקום. ולמוח הזה יש חלק נסתר, לא נגיש, שהוא מחשב העל האמיתי שלנו – המוח הלא-מודע. יתרה מכך, 95% מהתוצאות שלנו נקבעות ע”י חלק זה. מהו המוח הלא-מודע ואיך בכל זאת אפשר לגשת אליו כדי לתכנת את עצמנו להצלחה? על כל זאת ועוד בפרק 6 המובא לך בבלוג זה במלואו.
אם כן, הסיבה הראשונה שאנו לא ממצים את מלא הפוטנציאל שלנו היא שאנו לא יודעים לגשת למוח הלא-מודע שלנו ולרתום אותו כדי שיסייע לנו להצליח.

 2.  האם מותר האדם מן הבהמה?

כותרת פרובוקטיבית זו בחרתי לשים בראש פרק 7 בספר. מקובל לחשוב שאנו נעלים מן הבהמה בעיקר ביכולת הבחירה שלנו – לבני האדם יש יכולת לבחור בתגובתם בכל רגע ורגע. אך מה אם אנו פועלים באוטומט? מה אם מעשינו מתוכנתים בהתאם לחינוך שקיבלנו ולתרבות שספגנו במהלך חיינו? מה אם איננו ממש בוחרים בדרך כלל אם לכעוס, אם להחליט, אם להגיב, ואנו עושים זאת בצורה אוטומטית, ללא חשיבה, בהתאם לפרדיגמות והאמונות שסיגלנו לעצמנו במוח הלא-מודע? בקבלה אומרים שאנו 90% מהזמן באוטומט. ובאוטומט, אין בחירה. אם כך, לא ממש מותר האדם מן הבהמה, והנה הסיבה השנייה מדוע איננו ממצים את מלא הפוטנציאל שלנו – אנו פועלים לרוב באוטומט ולא מממשים מספיק את יכולת הבחירה. איך כן לממש את יכולת הבחירה? הכנס הרבה יותר התבוננות עצמית לחייך. קרא זאת כאן בפוסט.

 3.  “כשאתה משנה את הדרך בה אתה מסתכל על הדברים, הדברים עליהם אתה מסתכל משתנים”

אמרה זו של ד”ר וויין דיאר מהווה את אמרת הפתיחה של פרק 3 בספר. בפרק זה אני דן, בין היתר, ב-3 פילטרים שלנו שמעוותים את המציאות האובייקטיבית בדרך לתודעה הסובייקטיבית שלנו:
הפילטר הראשון הוא המוגבלות של החושים שלנו. החושים שלנו לא קולטים את כל המציאות שסביבנו: אנו לא רואים את כל תדרי האור (למשל: אינפרה-אדום, גלי רדיו, אולטרה-סגול), לא שומעים את כל תדרי הקול (כמו למשל תדר גבוה שכלבים שומעים), חוש הריח שלנו מוגבל יחסית לחיות וכך הלאה לגבי כל חוש.

הפילטר השני הוא עקרון הפוקוס, לו ייחדתי לאחרונה פוסט נפרד. במשפט אחד: מה שאנו מתמקדים בו גדל וממלא את עולמנו, ובשאר הפרטים שמסביב כלל איננו מבחינים.

הנה המחשה של עקרון הפוקוס בהרצאה שהעברתי:

הפילטר השלישי אומר שאנו קולטים בסביבתנו רק מה שהוא בהלימה להשקפת העולם שלנו. כך שאם למשל הדימוי העצמי שלי נמוך, אני כל הזמן מקבל “הוכחות ועובדות” לכך מהסביבה.

התוצאה המשולבת של 3 הפילטרים הללו שאנו בצורה לא מודעת רואים את העולם כמו שאנחנו, בצורה מאד סובייקטיבית, ולא כמו שהוא. וזו הסיבה השלישית מדוע איננו ממצים את מלוא הפוטנציאל שלנו.

4.  צורך מופרז בשליטה, התנגדות ושיפוטיות

שלושת המושגים הנ”ל מאד קשורים זה לזה וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו וראוי לפוסט נפרד. ואכן, כתבתי כבר על ההתנגדות ועל השיפוטיות. שתי אלו האחרונות הן התנהגויות אוטומטיות שתוקעות מקלות בגלגלים של ההצלחה ופוגעות במיצוי הפוטנציאל האנושי שלנו. דומה להם הוא הצורך בשליטה.

אנחנו כבני אדם רוצים מאוד לשלוט בכל הדברים שקורים סביבנו. במערכון הידוע של “הגשש החיוור” מונה אוהד בית”ר ירושלים את הדרישות שלהם כאוהדים של הקבוצה: “אנחנו גם רוצים לקבוע, פעם אחת ולתמיד, מי יהיה השחקנים, מי יהיו המאמנים, מה תהייה התוצאה, ומה יהיה מזג האוויר…“. כאן אנו צוחקים בהנאה למשמע האבסורד. אך האבסורד האמיתי הוא שרובנו נוהגים כך ביום-יום שלנו. כי בכל פעם שאנו מקטרים, מתלוננים ומתייחסים למשהו שאינו בשליטתנו כ”לא בסדר” (מזג האוויר, הדרך שבה גידלו אותנו הורינו, הטעות שעשינו בגיל עשרים ושתיים כשלא…), אנו יורדים מתחת לקו, ופוגעים פגיעה אנושה בהצלחתנו.

אם כך, צורך מופרז בשליטה, התנגדות אוטומטית ללא אבחנה ושיפוטיות כלפי אחרים ועצמית, הם הסיבה הרביעית מדוע אנו לא ממצים את מלוא הפוטנציאל האנושי.

5.  רגשות שליליים לא נשלטים

כמה פעמים אנו נמצאים מתחת לקו, חסרי אנרגיה וחשק כדי ליזום ולפעול לקידום מטרותינו?
בפוסט נפרד הסברתי איך הרגשות שלנו הן לעולם התוצאה של המחשבות. מודל אפר”ת הידוע מסביר זאת.  הבעיה היא שאיש לא לימד אותנו איך לשלוט במחשבות. התוצאה היא שהמחשבות הן אוטומטית, נסבות לרוב כברירת מחדל על הבעיות והקשיים שלנו בחיים, ולכן רובינו חווים רגשות שליליים בלתי נשלטים. זו הסיבה החמישית מדוע איננו ממצים את הפוטנציאל שלנו.  אם כך, המפתח הוא ללמוד באמצעות מודל אפר”ת לשלוט במחשבות וכך להקטין במידה ניכרת את הרגשות השליליים. התוצאה תהייה שנוכל לשהות יותר מעל לקו עם אנרגיה גבוהה יותר שתאפשר לנו לפעול וליזום באופ”ק חיובי (אפקטיביות, פרודוקטיביות וקונסטרוקטיביות).

6.  מיקוד שליטה חיצוני

יש לנו תכונה מאוד אנושית, והנה היא בפשטות: אנו מצפים שיקרה לנו משהו טוב בלי שנצטרך לעמול בשבילו.

לדוגמא: אנו מחכים שנזכה בפיס, מחכים שהדוד העשיר מאמריקה ימות (חס וחלילה), או שפתאום תבוא לנו איזו שהיא הארה, נתעורר מאיזה שהוא חלום בלהות ונגלה שכל הקשיים שלנו נעלמו. זהו מנגנון מובנה היטב בתוכינו, כעין “פצצת חיוביות מתקתקת “, שכל הזמן חיה ואנו מאמינים שהיא עתידה יום אחד “להתפוצץ”, ולפתע כל הדברים הטובים יקרו מעצמם.
באנגלית זה נשמע מצוין: …Some Day, Some Time

צר לי לבשר לכם שהציפייה הזאת מטרפדת אותנו, מעכבת והיא הסיבה השישית מדוע איננו ממצים מלא הפוטנציאל שלנו. בשפה המקצועית קוראים לזה “מיקוד שליטה חיצוני”. מפאת חשיבות הנושא, ייחדתי לכך סדרה של 3 פוסטים אותם תוכל לקרוא כאן. הפתרון הוא כמובן קודם כל להבין שיש לנו יכולות להתמודד עם כל אתגר וקושי בחיינו. ואז, לקחת אחריות מלאה על חיינו ולראות את עצמנו כגורם היחידי והבלעדי להצלחתנו.

 7.  זה לא מה שתעשה שייקבע את הצלחתך, אלא איך תעשה זאת

בסיבה זו אני עוסק בהרחבה בפרק 2 בספר שבאפשרותך להוריד בחינם בלינק הזה.

זה לא מה שבעלי העסקים או מנהלי הקריירה יעשו שיקבע את הצלחתם, אלא איך הם יעשו זאת: מה המצב הרגשי שלהם? מה ההרגלים שיושבים בבסיס עשייתם? מהן האמונות המגבילות שיושבות עמוק בפנים ומחבלות בחריצות ובשקדנות שלהם? במילים אחרות התשובה היא לא בצד הריאלי-הפיזי אלא בצד המנטלי-ההווייתי.

בפוסט נפרד הצגתי מודל שאני משתמש בו כדי להסביר זאת וקורא לו “פירמידת ההגשמה“. היעדר התובנה שאנו קודם כל Human Being, שהכל מתחיל ב- Being, ושאת ה- Being הזה אפשר לפתח ולרתום לטובתנו, היא הסיבה השביעית מדוע איננו ממצים את מלוא הפוטנציאל האנושי שלנו.

— הבשורה הטובה היא שיש דרכים להתמודד עם כל המעצורים הללו; יש דרכים להגדיל פי כמה את מיצוי הפוטנציאל האנושי שלנו, לשגשג ולהצליח; בכך בדיוק עוסק הספר שלישהפרקים הראשונים שלו  זמינים להורדה בחינם. לחץ כאן כדי להוריד את הפרקים ולקבל גם שפע תכנים משלימים ומעשירים להתפתחות האישית שלך.

את הספר המלא באפשרותך לרכוש כאן בהנחה עד הבית.

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

להרחבה על נושא זה ראה את הסרטון שבע דרכים למצות את הפוטנציאל העסקי שלך ולהצליח

פיתוח אישי“:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי