חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

תכנית עסקית בקלי-קלות – חלק א’

פשטות רבותי, פשטות…

כל מה שמוחו של האדם יכול להגות ולהאמין בו הוא גם יכול להשיגו” (נפוליאון היל בספרו “חשוב והתעשר”).

כולנו מודעים לחשיבות התכנון העסקי והצבת יעדים עסקיים. תילי תילים נכתבו על חיוניות התכנית העסקית לעסקים. הנה כאן תוצאות של מחקר אחד מיני רבים. אסתפק רק בלציין שמחקרים מראים שאנשי עסקים מצליחים מתכננים יותר מאחרים. בעל עסק או יזם שאינם מתכננים משולים בעיני לספינה השטה באוקיאנוס מבלי שהחליטה לאיזה נמל יעד היא רוצה להגיע, לא כל שכן קבעה את מסלול השיוט האופטימאלי…

אולי החסם הגדול ביותר להכנת תכנית עסקית היא הדעה הקדומה שתכנית עסקית היא מורכבת, יקרה וקשה לביצוע. ובכן, הרשו לי לנפץ מיתוס זה… אתחיל בלהזכיר שכמה מהחברות המצליחות בעולם נולדו על מפית נייר במסעדה עליה שרבטו היזמים את התכנית העסקית שלהם. אמשיך בעיקרון פארטו שמלמד אותנו שכדי להפיק תוצאה שהיא 80% צריך להשקיע רק 20% מהמשאבים הנדרשים להגיע לתוצאה שהיא 100%. עוד אזכיר את הכלל הידוע ש”כל תכנית היא בסיס לשינויים” והתוצאה היא שאין טעם להשקיע את יתרת 80% מהמשאבים כדי ליצור תכנית עסקית מושלמת מכיוון שהיא בין כה וכה עוד תשתנה לאורך תהליך ביצועה…

 

לבסוף, אציין שראיתי אין ספור פעמים איך תכנית עסקית פשוטה משרתת את בעליה בצורה נהדרת ומאפשרת להם להגשים את חזונם, לשגשג ולהצליח. האמריקאים כבר טבעו את הביטוי KIS – Keep It Simple, ויש המוסיפים עוד S בסוף בשביל המילה Stupid 😆  . כן רבותי, ככל שזה פשוט יותר כך זה גם קל יותר לניהול, להסבר, לשימוש, לשינוי ועוד, ולכן זה גם טוב יותר. ואגב, מישהו הזכיר כאן תכנית עסקית? זה נכון לכל דבר בחיים…

 

אז איך עושים את זה פשוט?
הכלל הראשון הוא לבנות את התכנית העסקית בצורה נכונה, וכדי שכל המשך המאמר יהיה ברור, אתם מוזמנים להוריד את המסמך שמשמש אותי ואת לקוחותי בהצבת יעדיהם במסגרת תוכנית אימון עסקי שלי. למסמך אני קורא “תכנית יעדים – פרויקט פריצת דרך“.

נתחיל בלהבהיר מהי פריצת דרך:
פריצת דרך היא יעד שאנו מציבים לעצמינו. יעד המהווה קפיצה משמעותית, לעיתים “בלתי אפשרית”, בתוצאות ובביצועים בזמן קצר יחסית (בתכנית האימון העסקי שלי – עד 6 חודשים); קפיצה שאינה המשכית לביצועי העבר שלנו; כזאת שמשתלבת היטב עם החזון והערכים של העסק ותורמת משמעותית להגשמתם.

לבסוף, המרכיב הנוסף שחיוני כדי שיעד יהווה פריצת דרך היא ההכרזה. זאת האמירה הברורה והמוחלטת שאנו עושים בשלב התכנון האומרת: “עד לתאריך X אני אשיג את היעד הזה”. להכרזה יש חשיבות עצומה בגיוס המחויבות הנדרשת וביצירת האנרגיות החיונית להשגת פריצת דרך.
להסבר מפורט יותר על פריצת דרך ראו את המאמר “ופרצת!!!” באתר זה.

 

אולי הדוגמה הבולטת ביותר בהיסטוריה של המין האנושי להכרזה של פריצת דרך היא הנאום שנשא ב- 1961 הנשיא ג’ון קנדי לאומה האמריקאית, בו הכריז ש”עד סוף העשור ננחית אדם על הירח ונשיב אותו בבטחה לכדור הארץ“. הכרזה זו, שהוגשמה ב-1969 עם הפסיעה הראשונה של ניל ארמסטרונג על הירח, חוללה פריצת דרך עולמית, תרתי משמע.

להכרזה זאת דרוש היה אומץ רב במיוחד, שכן באותה העת עוד לא היתה קיימת הטכנולוגיה הדרושה כדי להנחית אדם על הירח והמתכות הנחוצות לבנות את החללית עוד לא הומצאו.
אבל, להכרזתו של הנשיא קנדי היתה עוצמה רבה, שכן היא רתמה את האומה האמריקאית כולה ואת נס”א בפרט למשימת כיבוש הירח. אם כך, להכרזה יש גרביטציה והיא קריטית להגשמה.

זוהי עוצמתה של פריצת דרך וזו העוצמה שאני מבקש שתרכשו בהכנת התכנית העסקית שלכם.

 

וכאן סרטון בנושא “פריצת דרך” מתוך הקורס הדיגיטלי היישומי שלי (50 דק’):

 

בחלק השני של המאמר אני מפרט את המבנה של טופס “תכנית היעדים” ומנחה איך למלא אותו.

ובינתיים, אם תרצו לבצע את פריצת הדרך העסקית שלכם, צרו קשר לתיאום פגישת היכרות לאימון עסקי אישית איתי.

ואם ברצונך ליישם את הכל ברמה הפרקטית, אני מזמין אותך לבדוק את הקורס הדיגיטלי שלי כאן בקליק על הלינק.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

 

“תוכנית עסקית”:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי