חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

פריצת דרך בדרך לסדנה לפריצת דרך

עד כמה אני מיישם את הדברים שאני מלמד? האם הסנדלר הולך לעיתים יחף?
שאלה זו מציקה לי תדיר. באינטגריטי הפנימי שלי, לא ייתכן שאני אצפה מהלקוחות שלי לבצע פריצת דרך בתוכנית אימון עסקי בעוד אני עצמי לא מיישם אותה…

“אתה יכול להשיג כל מה שאתה רוצה בחיים, כל עוד אתה לא זקוק לו” (ג’יימס ריי)

היום הייתה לי הזדמנות להוות דוגמה אישית ללקוחותיי.
סדנת ה-HuBusiness שהשקתי היום הייתה פריצת דרך אישית שלי:
בפעם הראשונה אני מנחה סדנה שבעצמי בניתי את השיטה והפורמט שלה על סמך ניסיוני באימון עסקי, בה כל התכנים הם שלי וגייסתי בעצמי את כל 12 משתתפיה.
כבר הנחיתי הרבה סדנאות בעבר, אבל תמיד משהו מהמרכיבים האלו היה חסר, לרוב שלושתם…
יתרה מכך, הסדנה הושקה בהתאם למתודולוגיה לפריצת דרך שאני מלמד ובדרך גם למדתי עוד פרט חשוב, שעד כה רק קראתי עליו אבל טרם חווייתי אותו אישית.

 

מעשה שהיה כך היה:
ב-18/7/10 סיכמתי עם דני ואלי, מייסדי ההאב שבו אני חבר כשנה, לפתוח בהאב סדנה בשם HuBusiness בת 12 מפגשים בהנחייתי. מטרת הסדנה היא לסייע לחברים בהאב ולבעלי עסקים מחוץ להאב להשיג תוצאות עסקיות פורצות דרך, תכלס, לפי עקרונות האימון העסקי.
כמה ימים אח”כ גיבשנו את הקונספט והכרזתי שהמפגש הראשון של הסדנה יתקיים ב-16/8. המטרה הייתה לגייס 12 משתתפים לסדנה. מפגש המבוא נקבע ל-9/8.
נאמן לעיקרון של פריצת דרך, ה”מה” קדם ל”איך” וההכרזה בוצעה טרם שיידעתי איך אני משווק ומרים את הסדנה, לא כל שכן מה התכנים והמצגות שאעביר בכל מפגש. הייתה לי רק תחושה חזקה שביכולתי להרחיב לקבוצה את השיטה של אימון עסקי שבה אני מאמן בהצלחה 1:1. ביחד עם ניסיוני בהנחיה, הערכתי שאלו הם תנאים מספיקים להצליח.

את שיווק הסדנה התחלתי ב-26/7 והיו לי שבועיים להביא כמה שיותר אנשים למפגש המבוא. הכניסה למפגש המבוא הייתה חופשית, למרות שניתן בו ערך, כדי שיהווה פלטפורמה לשיווק הסדנה עצמה. למפגש המבוא הגיעו 18 איש. קיוויתי לפחות ל-25 איש אבל גם 18 זה היה מספר יפה.
המפגש היה מצוין ויצאתי ממנו בהרגשה שאפשר לעשות זאת…

פריצת דרך בדרך לסדנה לפריצת דרך

 

ביומיים הבאים עשיתי שיחות פולואפ למשתתפים במפגש המבוא ואז הגיעה האכזבה…
נרשמת אחת ועוד כמה “אולי” הם כל מה שהעליתי בחכתי…
ביום חמישי 29/7, 10 ימים לפני פתיחת הסדנה, הרפיתי ואמרתי לעצמי: “עשית כל שביכולתך, זה הזמן לשחרר, אם זה יצליח – מצוין, ואם לא, נסה שנית בעוד כמה חודשים…” בין כה וכה לפי התוכנית העסקית שלי (כן, פה “הסנדלר” לא הולך יחף…) סדנה בהנחייתי תוכננה רק לנובמבר 2010…

מאותו רגע הדברים התחילו להתגלגל במהירות. כאילו שהשתחרר פקק, ובימים הבאים התחלתי לקבל פניות מתעניינות בסדנה הן ממשתתפי המבוא והן מאחרים. בשבוע הראשון של אוגוסט הייתי עמוס בפגישות עם המתעניינים. ב-3/8 החלטתי שאשיק את הסדנה בכל מיקרה, גם עם פחות מ-12 משתתפים, אך דחיתי את פתיחתה בשבוע ל-16/8 כדי לאפשר מקסימום מצטרפים.

לעשות סיפור ארוך קצר, בבוקר הסדנה היו 9 נרשמים, אך עד הצהרים הצטרפו עוד 3 כדי להשלים את מלוא הפורום המיועד של 12 איש!
הנה כי כן, מה שהתחיל בהכרזה, המשיך בדמיון מודרך עצמי מכוון להצלחה, נתקל באכזבה, לווה בשחרור אך בפתיחות ועשייה, הסתיים בהגשמה מדויקת להפליא!
Mission Completed דיווחתי למרכז הבקרה במוח שלי!

פרט להוכחה בפעם המי יודע כמה שהמתודולוגיה של פריצת דרך עובדת, למדתי וחוויתי לראשונה באופן אישי את חשיבות השחרור, שעליו למדתי רבות. הבנתי שאם אכנס עם הראש בקיר ואשתמש אך ורק בכוח הרצון לא אשיג את מטרתי. במקום זאת, קלטתי שדווקא להרפות, לוותר לכאורה, לשחרר את הלחץ, לקבל את המציאות כמו שהיא ולתת ליקום “לעבוד בשבילי”, היא הדרך להשיג את המטרה.פריצת דרך בדרך לסדנה לפריצת דרך2

הדרך ליישום טקטיקה זו אינה טריוויאלית ושווה אולי מאמר נפרד. אבל לא אצא פטור בלא לתת כאן את עיקרי ההסבר הלוגי של מדוע השחרור עוזר (ובטוחני שיש גם הסברים אחרים, כולל כאלו שהחוקרים בתחום טרם חשפו):

 

כשאנו מתמודדים עם כל דבר שקשה לנו להשיגו, אנו לרוב נלחצים וחווים רגשות שליליים. במצב זה היכולת המטאלית והאפקטיביות האישית שלנו צונחות פלאים. או אז, הכושר לייזום, לאלתר, לבצע ולהגשים יורד דרסטית ובהתאם הרבה יותר קשה לנו להשיג תוצאות. במילים אחרות, אנו מתמקדים במה שלא עובד ולכן זו החוויה שלנו.
במקום זאת, אם נשחרר, נקבל את המציאות כמו שהיא ולכאורה נוותר על היעד, נעבור לרגשות חיוביים, נשפר מאד את הגישה הקוגניטיבית שלנו ונוכל להיות פתוחים וקשובים יותר להזדמנויות ואפשרויות חדשות שתמיד קיימות. במשפט אחד – אנו מסיטים את תשומת הלב מבעיות לאפשרויות וממשיכים להיות אקטיביים. או אז האפקטיביות שלנו תעלה פלאים ויהיו לנו סיכויים טובים יותר להשיג את מטרתנו. ראיתי זאת שוב ושוב אצל לקוחותיי באימון עסקי.

 

אמור מעתה:
כאשר עשיתי כל שביכולתי להשיג משהו והאור אינו נראה באופק, הגיעה השעה להסיט מיקוד מ”הדרך שלי שאין בילתה”. זה הזמן לשחרר, להרפות ולהשלים עם המציאות שאולי לא אצליח להשיג את מה שרציתי, אך להישאר אקטיבי וקשוב.
או אז, תיפתחנה אפשרויות חדשות ודלתות שלא ידעתי על קיומם, שיאפשרו לי להשיג את היעד בדרכים אחרות, נוחות וקלות יותר.

אסיים במילותיו של דארל רוטרפורד, שאני עוקב אחריו כבר כמה שנים ולומד ממנו המון:
Before you can win at anything, you must first make it OK to loose it ~Darel Rutherford

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי