חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

“הכאב דוחף אותך עד שהחזון שלך מושך אותך” ~מייקל בקוויט

בתוכניות האימון העסקי שלי אני רואה שוב ושוב בעלי עסקים ומשני קריירה שמגיעים לאימון מתוך מצוקה.

על חזון באימון עסקי לפי חגי שלו, מאמן עסקי הם אינם אוהבים את מה שקורה בחיים שלהם ויודעים שהם מסוגלים ליותר. אבל כאב בלבד אינו יכול לדחוף אנשים לשינוי משמעותי ולפריצת דרך. כפי שמעידה האמרה הנ”ל של מייקל בקוויט, נדרש גם חזון ברור שמספק השראה וכוח משיכה לעתיד טוב יותר.

בתחום האימון ידועים 2 כוחות שמניעים אנשים לבצע שינוי: הכוח הדוחף (away from) והכוח המושך (towards). בעוד שהכוח הדוחף מוגבל בהשפעתו, הכוח המושך חזק בהרבה והוא זה שמניע בעלי עסקים ומשני קריירה לבצע פריצות דרך מעוררות השתאות.

אסביר:

משני קריירה ובעלי עסקים בתחילת תוכנית האימון העסקי לא יודעים תמיד מה הם רוצים. במקרה הטוב הם אומרים לי: “אני רוצה לפתוח/להרחיב את העסק” או “אני רוצה לעשות משהו אחר…”, אבל לא הרבה יותר מכך. מנגד, הם יודעים היטב מה הם לא רוצים: “אני לא רוצה יותר את הדשדוש הזה, את ההישרדות הזאת, את התקיעות הזאת, ולפעמים את המקצוע הזה…”; או: “אני לא ממצה את הפוטנציאל שלי”.
שימו לב שאנשים אלו מביעים כאב שמניע אותם לבצע שינוי ומביא אותם אל פתח דלתי. הם בוחרים לברוח מהמציאות הנוכחית שלהם והכאב דוחף אותם לכך.

אבל מה שמניע היטב בתחילת תהליך השינוי מאבד מהאפקטיביות שלו בהמשך הדרך. היציאה מאזור הנוחות שלהם נעשית בפסיעות זעירות וזהירות, אם בכלל, וחבל הטבור של המציאות מושך אותם בחוזקה לבטן החמימה והנוחה של אמא שיגרה. לפעמים זה קורה תוך יום מפגישתנו הראשונה! כתבתי על זה כאן.
וכך, במוקדם ובמאוחר הכאב חוזר ואיתו התסכול והמצוקה ששוב מעלים הרהורי שינוי… וכן, כמות האנשים שחוזרים ופונים אלי לאחר שבחרו שלא להיעזר בי בעבר, הולכת וגדלה.

עם רכישת כלים שמפתחים את המודעות שלהם ומגדילים את מיצוי הפוטנציאל שלהם באימון העסקי, משני הקריירה ובעלי העסקים לומדים להתמודד טוב יותר עם המציאות שלהם והכאב קטן. הנה כאן אבחנה חשובה וכלי משמעותי לסייע בשינוי.
אבל לשינוי אמיתי נדרש יותר מכלים תודעתיים…
לכן, עוד בשלב הכאב הראשוני, חשוב לאפשר להם לזהות את החזון או את הייעוד שלהם ולהתחבר ליעדים שלהם.

רבות נכתב על חשיבות החזון וכוח המשיכה שלו. אני כתבתי על החזון שמכניס אותך ל-Zone ואתם מוזמנים לקרוא את המאמר. אציין כאן בקצרה רק שהכוח החזק ביותר שמושך אנשים בכלל ויזמים בפרט להישגים יוצאים מן הכלל הוא המשמעות בחיים. זה ה”משהו” לחיות למענו, שמרגש, שמעורר התלהבות ונותן אנרגיה מופלאה לחתור בעקביות, נחישות והתמדה להשיגו. זו המשמעות שויקטור פרנקל תיאר כל כך טוב בספרו “אדם מחפש משמעות“, שאיפשרה ליהודים במחנות הריכוז לשרוד את השואה. זה גם ה”מה” שאיפשר לאנושות לעשות את פריצות הדרך המדהימות במאה האחרונה בתחומי המדע, הטכנולוגיה, הרפואה ועוד.
זה החזון שמושך אותנו ולכן הוא חיוני כדי לבצע פריצת דרך ושינוי בר-קיימא.

לקראת סיום אני מבקש להביא דווקא דוגמה קונקרטית דווקא לא מעולם האימון:
תשעה מכל עשרה אנשים שעברו ניתוח מעקפי לב אינם משנים את התנהגותם או את סגנון החיים שלהם אחרי הניתוח ביודעם שהם מסתכנים במוות כתוצאה מכך שהם אינם משתנים” (ד”ר אדוארד מילר, הדיקן של אוניברסיטת ג’ונס הופקינס, מרילנד, אחד מבתי הספר לרפואה הידועים בארה”ב).

הינה כי כן, אפילו הפחד מהמוות אינו חזק מספיק כדי לדחוף אנשים לשינוי! מה שנדרש במקרה זה כדי לשנות אורח חיים הוא משמעות בחיים, חזון, מגנט עתידי שימשוך את החולים ויתמרץ אותם לבצע שינוי בר-קיימא.

דוגמה זו גם מתקשרת היטב לכלי אחר שאני מלמד בתוכניות האימון העסקי שלי כדי לבצע שינוי משמעותי והוא גלום בנוסחה Be ==> Do ==> Have, ועל כך פירטתי בפוסט נפרד.

וכאן בקליק גלה עד כמה חזון הוא חיוני להגשמה ואיך מגשימים חזון שהוגדר כהלכה

 

אמרתו של העתידן ג’ואל ברקר תהווה אקורד סיום נפלא לפוסט זה:
חזון ללא פעולה – הוא רק חלום, פעולה ללא חזון – רק מעבירה את הזמן, חזון עם פעולה משנים את העולם“.

אשמח לסייע גם לך לבנות ולהגשים את החזון או את הייעוד שלך, בעסק או בקריירה.
לחץ כאן לתיאום פגישת היכרות איתי.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק“, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

 

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

5 מחשבות על ““הכאב דוחף אותך עד שהחזון שלך מושך אותך” ~מייקל בקוויט”

  1. חיים ללא מטרה אינם חיים מלאים. זה כמו אדם שיש לו את החץ והקשת הטובים ביותר אבל אין מולו את המטרה. לאן בדיוק הוא יקלע?
    אהבתי את הפוסט! מדוייק!

    הגב

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי