חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

הטעות הקריטית של בעלי עסקים שתוקעת את ההצלחה שלהם

מאת:
חגי שלו

חגי שלו

החינוך השגויאימון עסקי ומאמן עסקי

חינכו אותנו להיות פרקטיים, רציונליים, לעשות, לפעול ולהיות חרוצים כדי… להצליח! כולנו גדלנו על “לך אל הנמלה עצל”. בפרט, כבעלי עסקים, ברור לנו שאם לא נעבוד ונעמול, לא נכניס מספיק כסף וקיומנו יעמוד בסכנה.

בהתאם, אנו יוצאים לעולם בכלל ולעולם העסקים בפרט עם ההנחה: אם אני אלמד מקצוע פרקטי, אעבוד קשה, אשווק במרץ, אבנה עסק, אשקוד עליו, אלמד איך לתת שירותים ומוצרים מעולים, אשרת את לקוחותיי נאמנה ועוד כהנה… אז בוודאי אצליח! כל אלו הן פעולות המכונות Doing.

 

אז זהו, שזה לא בדיוק עובד ככה… כמובן, ה-Doing חשוב מאד! חיוני לעשות את כל אלו כדי להצליח ולכן מבחינה זו צדקו הורינו ומורינו. אך… זו רק חצי התמונה! לא על ה-Doing לבדו יחיה האדם! כי חשוב: כמה אנשים רציונליים, פרקטיים ושקדנים אתה מכיר שעובדים מאד קשה אך לא ממצים את הפוטנציאל שלהם ולא מרוויחים את כמות הכסף שהם רוצים ויכולים להרוויח? “פול גז בניוטרל” מכנים זאת. ואולי אתה כזה?

 

מדוע? מה חסר בנוסחת ההצלחה הזו שלימדו אותנו?

התשובה פשוטה. מספיק להביט איך קוראים לנו באנגלית כדי להבין שאנו Human Being ולא Human Doing! אוקי תאמר, אבל מה זה ה-Being הזה? איך אני מיישם אותו בחיים ובעסק שלי? מסתבר שלימדו אותנו Doing אבל לרוב לא לימדו אותנו Being. עוד מתברר ש-Being “נכון” חיוני להצלחה לא פחות מה-Doing, ואפילו יותר!

 

אני אסביר:

ה-Being הוא הצד המנטלי שלנו: הרגלי החשיבה, הרגלי ההתנהגות, האמונות וניהול הרגשות שלנו.

אם נמשיל אותנו למחשב, ה-Being הוא מערכת ההפעלה וה-Doing הוא האפליקציות שרצות על מערכת ההפעלה. כך לדוגמה, יש לנו “אפליקציות” של הורות, זוגיות, עבודה, עסק, בילויים ועוד.

עכשיו, מה קורה לדעתך אם מערכת ההפעלה מלאה ווירוסים ובאגים? אם היא מקרטעת ונתקעת? נכון, האפליקציות לא רצות עליה היטב, הן נתקעות ולא מפיקות את התוצאות שאנו רוצים!

 

וכך גם בנמשל: בחיים, בניהול ובעסקים. אצל רובינו “מערכת ההפעלה אנושית” לא סוחבת. היא מלאה “ווירוסים ובאגים” שנתקעו בה בעיקר בילדות. למשל: דחיינות, כעסים, חוסר סבלנות, פרפקציוניזם, שיפוטיות עצמית, פסימיות, ביישנות, רתיעה משיווק וממכירות, תקשורת לקויה, אגו מנופח, קורבנות, חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, היעדר אהבה עצמית… ואני יכול להוסיף כאן עוד עשרות “באגים” כאלו.

 

ומה רובינו עושים עם הבאגים האלו? אחזור למטאפורה: כאילו שאנו לוקחים טוש ומציירים על מסך המחשב את התוצאות שאנו רוצים (כשהמוניטור אינו מראה אותם, לצערנו). ובנמשל, אצל בני האדם? למשל, הפיתרון של לקיחת כדורים לכל בעיה; הטיפול בסימפטום במקום הטיפול במקור הבעיה, שלא פותר שום דבר מהשורש.

 

טוב חגי, תגיד, ומה המקור? ולאן כל זה מוביל?

במקום להריץ עוד ועוד אפליקציות בניסיונות חסרי סיכוי לגרום להן לעבוד כשורה, בואו נשדרג את מערכת ההפעלה האנושית באמצעות אימון עסקי. בואו קודם כל נשנה את ההרגלים התוקעים שלנו, נלמד איך לנהל את המחשבות שלנו, נסלק אמונות מגבילות וננהל את הרגשות שלנו בדרך חיובית ומקדמת. ובהקשר של שיווק ומכירות – ניצור תשתית מנטלית חזקה בה נראה את עצמנו כמנהלי השיווק והמכירות של העסק שלנו: נפתח את הביטחון העצמי, הדימוי העצמי והערך העצמי המתאימים, שעליהם כל פעולות השיווק והמכירות שלנו יצליחו הרבה יותר. בדיוק כמו שדרוג מערכת ההפעלה במחשב כדי שהאפליקציות ירוצו טוב יותר.

 

איך עושים את זה?

אני מזמין אותך לקבל ממני במתנה מגוון תכנים חינמיים שיראו לך איך לעשות זאת ויאירו לך את הדרך לפרוץ דרך בעסק שלך:

תן כאן קליק על הלינק לגישה מיידית בחינם

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי