חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
471
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

טיפים למציאת הייעוד ולפתיחת עסק מצליח המבוסס על הייעוד | שינוי קריירה והקמת עסק

מאת:
Picture of חגי שלו

חגי שלו

גדולים ממני קבעו שלכל אדם יש ייעוד. הכוונה תעסוקתית ואבחון תעסוקתי

הייעוד הוא המקום שבו אנו עוסקים במה שאנו אוהבים, במה שאנו טובים בו, ופועלים בדרך בה אנו ממצים עד תום את הפוטנציאל התעסוקתי שלנו, מביאים הכי הרבה ערך ללקוחות או למעסיק שלנו, וגם מרוויחים היטב.

השאלה היא איך מוצאים את הייעוד?

וברגע שמצאנו אותו, איך נהפוך אותו ברמה הפרקטית לעיסוק מכניס ומהנה?

הסרטון שלפניך הוא הרצאה שהעברתי לארגון הגרפולוגים ובה נתתי טיפים למציאת הייעוד, גם כחלק מהכוונה תעסוקתית ללקוחות,  ולפתיחת עסק מצליח המבוסס על הייעוד.

הנה ההרצאה במלואה (1:13 ש’), ולאחריה כמה מילות פירוט שלי:

 

הנה סיכום קצר של הנושאים שבהם עוסקת ההרצאה:

פרופ’ כהנמן, חתן פרס נובל, קבע שאנשים אינם רציונליים. ובכל זאת, רוב בני האדם מתנהלים בעולם כאשר הם חושבים שהרציונל שלהם מנהל אותם ואת פועלם.

מלמדים אותנו: תחשוב, תעבוד, תלמד, תתאמץ ואז תוכל… נכון, להצליח! אך לרוב האנשים זה אינו מתכון מנצח. כי לא על השכל לבדו יחיה האדם. יש גם רגש, מודעות, אמונות והרגלים, שרובם פועלים בצורה אוטומטית, אשר לרוב אינה משרתת אותנו.

 

בהרצאה חווינו את האוטומט הזה, ראינו את ההיבטים השליליים שלו ולמדנו את סדר הפעולות הנכון להצלחה, על פי מודל “פירמידת ההגשמה“. העיקרון הבסיסי של המודל הוא שאנו Human Being, ולכן ההוויה שלנו, האמונות, ההרגלים והניהול הרגשי יושבים בבסיס כל עשייה; ראינו גם דוגמה לכך – ביטחון עצמי. המסקנה היא שעל מנת להפיק תוצאות כדאי שה-Being שלנו יתמוך ברצונות ובפעולות. אך מכיוון שה-Being הזה יושב במוח הלא-מודע שלנו שאינו נגיש, נדרשת שיטה מיוחדת כדי לגשת אליו. הנה כאן פרטים על השיטה שלי לבצע שינויים מנטליים כדי להשיג תוצאות פרטיות.

 

השלכה מרכזית של “פירמידת ההגשמה” היא על הייעוד שלנו. ייעוד הוא מרכיב הווייתי וכשאנו מחוברים אליו, אנו מפיקים תוצאות טובות יותר בעסק או בקריירה. קראנו לזה להיות ב-Zone. ראינו שכשיש לנו תכלית ערכית ומטרה ראויה, הן תומכות בביצועים ומשפרות תוצאות. אליבא דה פרופ’ טל בן שחר, הייעוד הוא החיתוך של 3 שאלות: 1) מה נותן לי משמעות? 2) מה מסב לי הנאה? 3) מהן החוזקות שלי?

 

העמקנו עוד באיך ליצור מוטיבציה פנימית חזקה שאינה תלויה בנסיבות ולמדנו מהפסיכולוג החיובי שון אוקור, שאמר בשיחת טד: “75% מההצלחה הם תוצאה של רמת האופטימיות שלנו, המעורבות החברתית והיכולת לראות לחץ כאתגר במקום כסיכון”.

משם שוחחנו על הערכים, שהם מרכיב הווייתי חשוב נוסף, וגילינו מספר שאלות מפתח שמסייעות לנו להגדיר את הערכים.

המשכנו בטיפים להכוונה מקצועית ולמציאת הייעוד. המטרה היא להוציא את היהלום שחבוי בכל אדם ובמצב המוצא הוא אינו מלוטש וחבוי עמוק בפנים.

 

נתנו גם טיפים לפתיחת עסק מצליח. הארנו על הטעות הרווחת לצאת לאור עם העסק רק לאחר הכנת מיתוג, אתר, פייסבוק וחומרים שיווקיים מקצועיים. במקום כל אלו, חשוב בהתחלה שתהיה לנו רק שיטה אחת טובה לשיווק ולמכירות שעובדת. הלקוחות הראשונים שלנו נמצאים בסביבה הקרובה שלנו וכל שאנו צריכים זה פשוט לדבר איתם ולבקש מהם הפניות.

 

לבסוף, שוחחנו על חשיבות התכנון לכל עסק מתחיל ובכלל. למדנו את עקרונות התכנון העסקי ובראש וראשונה על מודל “פריצת הדרך“. אכן, מה שעובד לגוגל ולאפל עובד גם לבעל העסק הקטן, כי כש”המה” ברור ה”איך” מתברר. לקינוח המלצתי על טופס אחד קטן שמסייע לתכנן נכון ותוכלו למצוא עוד המון חומרי עזר לתכנן נכון כאן בבלוג שלי.

 

אם אינך ממצה את הפוטנציאל התעסוקתי שלך ייתכן ואינך מממש את הייעוד שלך. הנה כאן הדרך לקבל הכוונה תעסוקתית, שבה אוכל לסייע לך למצוא את הייעוד ולממש אותו.

וכאן הפרטים איך אוכל לסייע לך לפתוח עסק מצליח המבוסס על הייעוד שלך.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

להרשמה לערוץ היוטיוב שלי נא ללחוץ על האייקון:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי