חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
471
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

מתיאוריה לפרקטיקה – העקרונות לפיתוח תודעת שפע (4/5)

מאת:
Picture of חגי שלו

חגי שלו

בפוסט הקודם סקרנו שלושה עקרונות נוספים לפיתוח תודעת שפע: הודיה, נתינה, והימנעות מתחרות ומתפיסת ה”אין מספיק”.
לקריאת הפוסט הראשון בסדרה נא ללחוץ כאן.

היום, בפוסט הרביעי והלפני אחרון בסדרה, נסקור את שני העקרונות האחרונים לפיתוח תודעת שפע ונמליץ איך ליישמם ביום-יום.תודעת שפע

 

7.   התמקדות בקיים

עיקרון זה הוא בעצם הדגשה של הנקודה המרכזית אשר עוברת כחוט השני לאורך כל העקרונות האחרים: עלינו להתמקד במה שיש בחיינו ולא במה שאין, גם אם הנסיבות אינן לטובתנו. עיקרון זה נכון לא רק לגבי תודעת שפע, אלא לגבי כל תודעה חיובית חדשה שאנו מאמצים לעצמנו. ההתמקדות במה שאין, מחזקת את החוסר, מנציחה אותו, מרחיבה אותו ולמעשה יוצרת את “החוויה” השלילית. לכן, גם אם אין פיזית, האתגר הוא לשאול את עצמנו מה כן יש  ולהחליט למקד את תשומת הלב שלנו בכך.

 

8.   לשחרר, לקבל, לסמוך

צורך בשליטה, אי קבלת המציאות והיקשרות לתוצאות (Attachment) מובילים אותנו למקום שחוסם תודעת שפע. זהו מצב של התנגדות למה שיש, שגורם למאבק ולסבל. לכן, ככל שנוכל לשחרר יותר, לקבל את מה שיש, ולוותר על הצורך שהדברים יקרו בדרך מסוימת, כך נוכל לפתח תודעת שפע מירבית. ככל שנוכל לסמוך יותר על עצמנו, על הטוב שבעולם ועל היקום (כל אחד יבחר מה שהוא יכול לסמוך עליו), ככל שנוכל לקבל יותר את המציאות שלנו, כולל את העבר (גם אם אינו מושלם), כך נוכל לפתח ולהתחבר יותר לתודעת השפע.

הנה סרטון מעולה וקצרצר שמסביר את עניין ההיקשרות / היאחזות:

הסיבה לכך פשוטה: העקרונות של “לשחרר, לקבל, לסמוך” מעלים אותנו מעל הקו. כך,עוד לפני שאנו מתחילים לדבר על תודעת שפע, אנו מתחברים להוויה חיובית שמהווה קרקע פורייה לצמיחה ושגשוג. וכאן, מעל לקו, אנו גם יכולים לפתח תודעת שפע. למי שלא מכיר את המונחים “מתחת ומעל לקו”, מומלץ לראות את סרטון הוידאו הקצר שמסביר את משמעותם.

 יישומם של שמונת העקרונות לפיתוח תודעת שפע

אז הנה לפנינו שמונה העקרונות לפיתוח תודעת שפע. הדרך ליישם אותם היא קודם כל באמצעות “נוסחת מה בתוך“: להיות כל הזמן במודעות, התבוננות עצמית ובחירה.
מומלץ להתבונן לשאול את עצמנו לעיתים קרובות האם אנחנו מתחת לקו או מעל הקו ביחס לעקרונות אלו.
אם אנו מעל הקו, נטפח לעצמנו על השכם ונמשיך הלאה באותה המגמה.
אם אנו מתחת לקו, נזהה שמה שגורם לכך הם עיסוק במחסור, תפיסת הכסף כמשחית או “רע”, או דאגה. או אז נשאף לעלות מעל הקו באמצעות יישום העקרונות האחרים: הודיה, התמקדות במה שיש ובמה שאפשרי לנו, התמקדות במתן ערך לזולת, נתינה, וקבלה ושחרור.

כאשר אנו לוקחים את העקרונות הללו, מתבוננים בעצמנו, מזהים מי מהם מוריד אותנו מתחת לקו ולאחר מכן דבקים בעקרונות אשר מעלים אותנו מעל הקו, אנו מפתחים תודעת שפע ברמה הפרקטית ביום-יום.
על מנת לבצע הנחיות אלו בצורה אפקטיבית ותדירה, נדרשים  משמעת ומבנה למימוש.
ועל כך, אפרט בפוסט נפרד, או עיינו במדריך המפורט ליישום “נוסחת מה בתוך” בלינק הזה.

כל העקרונות הללו חופפים ושלובים זה בזה. אין הכרח דווקא ליישם את כולם בבת אחת, מכיוון שכמו כלים שלובים, עקרון אחד מביא את האחרים. יחד עם זאת, הכרחי להיות מודעים לכל העקרונות.

כמו כן, להקניית תודעת שפע, אפשר להשתמש גם בכל אחד מהכלים האחרים שאני מלמד בסדנאות, באימונים האישיים ובספר שלי להתרגל להצליח: שליטה על המחשבות, פרדיגמות, הפוקוס והגישה, הזיהוי שהפחדים והקשיים מגיעים מהאגו, התחברות לחזון ול”אני הגבוה“, ועוד. כל אחד מהכלים הללו, בנוסף לעקרונות שסקרתי לעיל אשר ספציפיים לשפע, הם כלים כלליים אשר יכולים להיות מיושמים גם לגבי פיתוח תודעת שפע, באמצעות יישום “נוסחת מה בתוך“.

באפשרותך להוריד בחינם את מדריך מה בתוך כאן בלינק.

לסיכום, בפוסט זה סיימנו ללמוד על העקרונות המובילים לפיתוח תודעת שפע וכן דנו בדרך ליישומם. נזכיר:

  • התמקדות בקיים – רעיון מרכזי החוזר לכל אורך שמונת העקרונות. מיקוד הפוקוס שלנו בחוסר, מגדיל ומנציח אותו, לכן עלינו להתמקד במה שיש, גם אם יש לנו כעת מעט מאד ואם הנסיבות אינן לטובתנו.
  • לקבל, לשחרר, לסמוך – עלינו “לשחרר”, לקבל את המציאות ולסמוך על עצמנו. כך נוכל לעלות מעל הקו, מקום ממנו אנו יכולים לפתח תודעת שפע.
  • הדרך ליישום שמונת העקרונות –”נוסחת מה בתוך” ובעיקר הציר המרכזי שלה: מודעות, התבוננות עצמית ובחירה. באמצעות יישום הנוסחה, עלינו להימנע מאותם עקרונות המורידים אותנו מתחת הקו ולהשתמש בעקרונות החיוביים על מנת להשאיר או להביא את עצמנו מעליו.

בפוסט הבא והאחרון בסדרה זו, נתוודע לנושא של פיתוח יחסים עם הכסף. מה זה אומר? איך עושים את זה? ואיך פיתוח יחסים עם הכסף יעזור לקרב אותנו למצב של תודעת שפע? כל התשובות בפוסט הבא.

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

“ניהול פיננסי”:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי