חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

שלבי ההתפתחות האישית של בני האדם

מאת:
חגי שלו

חגי שלו

היום אני מביא פוסט אורח של שרוני כהן, מלווה רוחנית למימוש פוטנציאל העצמי, מורה שלי שעזרה לי רבות ואני עץ החיים של שרוני כהן מאד אוהב את התכנים שלה. שרוני ואני עוסקים באותו תחום – מימוש הפוטנציאל האנושי – רק שאני עושה זאת בתחום העסקי/קריירה, מתוך חיבור לשינויים מנטליים, והיא עושה זאת מהכיוון הרוחני. לשנינו גם מתודולוגיה ייחודית שפיתחנו.

הפוסט הבא של שרוני מתאר נפלא את השלבים בהתפתחות האישית שלנו בני האדם.

אני מזמין אתכם לקרוא, לשאול את עצמכם באיזה שלב אתם נמצאים, מה השלב הבא עבורכם, ואיך תוכלו לעבור לשלב הבא.

אזהרה – הפוסט נושא אופי רוחני ולא מתאים לאנשים שמסתמכים רק על המימד הרציונלי שלהם.

הנה הפוסט:

“אנחנו נמצאים בתחילתו של עידן חדש שבו איכות החיים והקיום שלנו תהיה תלויה ברמת התודעה בה אנו נמצאים.

כל יום שעובר אנחנו נשטפים בעוצמות גדולות יותר של תדרי אור שמגיעים ממרכז הבריאה.
מטרתם לקדם אותנו, בני האדם, להרחיב את התודעה שלנו לגבי מהותנו ומשמעות קיומינו על פני האדמה בגוף פיזי, כדי שנממש את 100 אחוז הפוטנציאל הנשמתי הטמון בנו.

ישנם מספר שלבים בהתפתחות התודעה של בני האנוש; זו הדרך בה האנושות צועדת בימים
אילו ואליה הבריאה דוחפת אותנו.

 

השלב הראשון – תודעת ההישרדות

בשלב זה האדם מחובר לגמרי לאישיות שלו ולאגו שלו ונמצא בחוסר מודעות לעצמו ולמה שמנהל אותו בתת מודע. האדם מתנהל כמו “חיה” ופועל למען ההישרדות שלו בעולם, מתוך סיפוק היצרים הבסיסיים. כל העשייה שלו מונעת לטובת סיפוק האגו האישי שלו. האדם נשלט על ידי הדפוסים שלו ופועל באוטומט בלי להבין מה מנהל אותו בתת מודע ואיך נוצרת המציאות שלו. בשלב זה האדם מוצא את עצמו בלופ של הדפוסים שלו והרבה פעמים חי בתחושת קורבנות מול אירועי חייו. בתודעת ההישרדות ההתפתחות והצמיחה של בן האדם היא מתוך כאב וסבל מתוך קשיים ומשברים.
בן האדם שנמצא בשלב זה מממש בדר”כ עד 10% מהפוטנציאל הנשמתי הטמון בו, גם אם הוא חווה הצלחה ושפע כלכלי והוא הצליח להגשים את כל תשוקות האגו שלו, בתודעת ההישרדות, האדם מנותק מהמהות ורצון הנשמה שלו והוא לא מגשים את מטרותיה בבחירת מסע החיים (מדובר פה על רמת התודעה בה האדם נמצא וניתן להיות אדם מצליח כלכלית ועדין להיות בתודעת ההישרדות ברמה הנשמתית).

 

השלב השני – שלב המודעות העצמית

בשלב זה האדם בעצם מתחיל לפתח מודעות לעצמו, מתחיל להסתכל פנימה, להבין מה מנהל אותו, מה מניע אותו מבפנים, האדם מתחיל לזהות את מערכת האמונות שלו, לזהות את הרגשות שמניעים אותו, והוא מתחיל לעבוד על האישיות שלו ול”תקן” את עצמו. בעצם בשלב המודעות העצמית האדם מקבל יותר שליטה על חייו, יש לו כבר יותר אפשרות בחירה, בגלל שהוא הפך להיות מודע לעצמו ועכשיו הוא יכול לבחור לשנות.
בשלב זה עדין יש כאב וסבל ותחושת קורבנות ועדין יש התמודדות עם קשיים, אבל יש כבר שינוי ושבירה של דפוסים ויציאה מפחדים. בשלב המודעות העצמית האדם עדין נמצא בתודעה שהאישיות שלו היא זאת שיוצרת את מציאות חייו, ולכן הוא מתעסק באירועים בחייו שיצרו את מציאות חייו. יש התבוננות לילדות, למשפחה, לאירועי החיים שעברו, שכביכול פיתחו בו את הרגשות ודפוסי ההתנהגות שהוא מתנהל בתוכם.

 

השלב השלישי – שלב ההתעוררות

בשלב זה האדם מתחיל להתעורר לעצם היותו נשמה נצחית ואין סופית. האדם מתחיל להבין שמשמעות הקיום שלו כאן היא לא רק לשרוד, אלא יש משהו שהנשמה שלו רצתה להגשים. האדם מתחיל להתעורר ולהבין שהוא לא רק האגו שלו ובעצם הוא ישות אור, ניצוץ אלוהי שהוא חלק מבריאה רחבה יותר. בשלב ההתעוררות התודעה כבר התרחבה: האדם מכיר באלוהים ובזה שהוא “אלוהים”/ניצוץ נשמתי בגוף אדם והוא מתחיל לזהות את שתי הרצונות שפועלים בתוכו, רצון הנשמה/העצמי העליון ורצון האגו/העצמי הנמוך. הוא לומד להבחין בין השניים, מזהה את הדואליות הפנימית והמאבק הפנימי בין האגו/האישיות לבין הנשמה הנצחית ולומד לבחור ברצון הנשמה.
האדם מתחיל לזהות את שפת הנשמה, שפת הסימנים, מזהה את צירופי המקרים, מבין שיש לחיים שלו משמעות גדולה יותר, הוא מתחיל לחפש את משמעות הקיום שלו ואת הייעוד שלו, לאט לאט מתחיל להבין את תוכנית החיים הגבוהה של חייו שנוצרה על ידי הנשמה שלו, ומתחיל לפעול למען ייעוד זה. עם גילוי ההבנה שלחיים שלו יש משמעות רחבה יותר מרק לשרוד, האדם מגיע להבנה שמשמעות הקיום שלו כאן היא לרפא את רבדי העצמי הנמוך/רבדי האגו, שהם החלקים בתוכו שהתנתקו מהמהות לאורך גלגולים רבים, ועליו לעזור לעצמו להתעלות לרבדי העצמי הגבוה, משמע להתחבר בחזרה עם המקור והמהות.

 

האדם מבין שמסע החיים זה מסע של למידה והתפתחות של האגו למהות הנשמה. הוא מבין שיש לו אחריות להיות נאמן לקול הפנימי, והוא לומד לבטוח בקול הפנימי שמשמש כ-GPS לאישיות במסע הייעוד. בשלב זה עדין יש מאבק פנימי בין קול האגו לקול הנשמה וככול שהאדם לומד לזהות את קול הנשמה ולבחור ברצון העצמי העליון, כך הוא מתחיל לחוות פחות כאב וסבל. החיים הופכים להיות יותר זורמים והרמוניים, האדם מרגיש שהוא נתמך בדרך על ידי הבריאה, רואה איך הכל עובד למענו ולטובתו הגבוהה והוא מרגיש יותר מחובר לעצמו, יודע מי הוא, מה הוא בא לעשות פה ומתחיל לעבוד בשת”פ עם הבריאה וחוקי הבריאה.

בשלב זה האדם גם מתחיל לפתח מודעות לעולמות העליונים, לרבדים הגבוהים של העצמי ומתחיל ליצור קשר עם המדריכים הרוחניים שלו והעצמי העליון שלו ומקבל מהם את התמיכה, ההדרכה, והעזרה להגשים את ייעודו, כדי לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בו. בשלב זה האדם גם מתחיל להבין שטמונה בו מתנה שהוא רוצה להביא לעולם. שיש לחיים שלו תוכנית מיועדת וכדי להגשים אותה עליו לסמוך על הקול הפנימי וההדרכה שיובילו אותו בדרך. בשלב ההתעוררות יש פריצת דרך ושינוי בחיים, היות והאדם לומד לנהל את האגו שלו וללכת אחרי האמת שלו. הוא כבר יותר מחובר לעצמי העליון שפועל מתוך עוצמה, לעומת העצמי הנמוך שפועל מתוך פחד. כך שאפילו אם האדם חווה בשלב זה אירועים מאתגרים בחייו כתוצאה מהשינויים שהוא עובר, האדם חווה יותר שקט, ביטחון והתרגשות, כי הוא יודע שהוא צועד בדרך שמשחררת אותו לחופשי ויש לו את הכח, העוצמה והאומץ להתמודד עם שחרור הכבלים שתודעת האגו, הפחד והקורבנות הביאו לחייו.

 

השלב הרביעי – שלב ההתמסרות

בשלב הזה הבנאדם פתר את הדואליות הפנימית בין האגו שלו לנשמה שלו. האדם הצליח “לאלף” את האגו שלו ולנטרל את כוח ההשפעה שלו עליו. האדם למד לעבוד לגמרי עם הקול הפנימי, להתמסר לגמרי לנשמה, לחיות באמון מלא והקשבה מלאה לרצון הנשמה. בשלב ההתמסרות האדם עלה מימד, הוא ריפא בשלב הקודם (השלב השלישי, שלב ההתעוררות) את רובדי העצמי הנמוך, את תודעת הפחד והקורבנות, והצליח להתמיר את עצמו להתנהל מתוך רבדי העצמי הגבוה, מתוך העוצמה. בכך שחרר את נשמתו לחופשי והוא מתחיל להתמודד עם שיעורי העוצמה והשפע של נשמתו. האדם בשלב זה כבר מחובר למתנה הייחודית שלו, למהות שלו, לשליחות שלו על פני כדור הארץ, והוא מכיל בתוכו את היכולות הגבוהות של העצמי העליון ומביא את הפוטנציאלים הגבוהים שלו לידי מימוש. בשלב זה האדם מחובר לעולמות העליונים למקור ממנו הוא הגיע וחייו נוצרים במינימום מאמץ ומקסימום תוצאה, הוא נמצא בשלווה פנימית, ביטחון עצמי, הערכה עצמית, אהבה עצמית, הוא מאוהב בעצמו ובנשמתו ובמסע החיים שלו [חש – לא בהיבט הנרקיסיסטי], כי הוא מביט על הכל מתוך נקודת המבט של העצמי העליון, מתוך הראיה המרחבית והרחבה ביותר של מציאות חייו. הוא מבין כל אירוע שקורה בחייו ויודע כיצד למקסם אותו לפוטנציאל הגבוה שלו. הוא משוחרר ומרגיש חופשי, מגשים את החלומות שלו מתוך קלילות ורואה באתגרים בחייו הזדמנויות של צמיחה וגדילה ומשם הוא מתמודד איתם מתוך העוצמה שלו. בשלב זה אין מאבק, יש הרמוניה פנימית, זרימה, קלילות, הרבה אהבה, דיוק, כל חווית החיים מאוד מדוייקת, והאדם מגשים את החלומות העמוקים ביותר שהיו בתוכו, היות ואילו החלומות שנשמתו טמנה בתוכו כדי להגשים את ייעודו.

 

השלב החמישי – חיים בתודעת מאסטר

בשלב הזה האדם מתהלך כבורא מועצם, כמאסטר על פני האדמה. האדם נמצא באיזון רגשי, מנטלי ותודעתי מלא. הוא מממש את הפוטנציאל הגבוה שטמון בנשמתו, מגשים את ייעודו וחי את תוכנית החיים הגבוהה של חייו.
בשלב זה האדם סיים את שיעורי העצמי הנמוך שלו ונכנס לנתיב מימוש פוטנציאל העצמי הגבוה, המאסטר. האדם חי את המהות שלו, הוא מחובר לרשת האור ועולמות העליונים לגמרי, פועל מתוך המהות מתוך העצמי הגבוה, חי בעולם הרגשי של העצמי הגבוה ותבניות החשיבה של העצמי הגבוה, בעל חשיבה חיובית מעצימה, תחושת אהבה וביטחון. אושר ושלווה הם מצב טבעי עבורו, הם נוכחים בתוכו וכל שעליו לעשות זה רק להיות.
הוא נתמך לגמרי על ידי הבריאה, הוא מחובר ומסונכרן עם התוכנית האלוהית הגבוהה של חייו.
הוא מתהלך על פני האדמה בתדר מלא של אור, במצב של הארה וערנות מלאה. האדם יודע כיצד להשתמש בסופר פאוורס (כוחות העל) שטמונים בנשמתו. הוא מגשים את מלוא הפוטנציאל הטמון בו וחווה את חווית גן העדן עלי האדמות בכל ההיבטים של חייו.
החיים שלו זורמים, מלאים בשפע בכל ההיבטים. האדם מרגיש מחובר עם עצמו ועם הבריאה כולה והכל קורה עבורו במינימום מאמץ ומקסימום תוצאה. הכל מוגש לו בלי שיצטרך להתאמץ היות והוא התמסר לגמרי לעצמי העליון והפך להיות כלי שדרכו העצמי הגבוה מביא את עצמו לידי ביטוי. הוא פועל על מנת להשפיע ולעשות טוב, מגשים את שליחותו וייעוד נשמתו על פני כדור הארץ. בשלב המאסטריות האדם חווה תחושת סיפוק מלאה מעצמו ומחייו.

כל אחד מאיתנו נמצא בדרגת התפתחות שונה ואתם יכולים לבדוק באיזה דרגה אתם נמצאים בתוך המסע הקוסמי הזה שכולנו באנו לחוות כמסע החיים. התהליכים המואצים שאנו נמצאים בהם בימים אלו, נועדו לדחוף כל אחד מאיתנו בסולם המודעות. הרצון של כל נשמה הוא להתהלך במלוא הפוטנציאל שלה בגוף פיזי, להביא את כל הכוחות, היכולות והמתנות שלה לידי הגשמה. המטרה של כל נשמה היא להגיע לדרגת המאסטר, שם אנחנו מגשימים את ייעודינו כבוראים מועצמים ופועלים בשת”פ עם מערכת הבריאה ליצירת גן העדן עלי אדמות.”

לפרטים נוספים על שרוני כהן, על עבודתה ועל שיטת Perfect Balance שפיתחה, כדאי לבקר באתר שלה – שרוני כהן, מלווה רוחנית למימוש פוטנציאל העצמי

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי