חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

ופרצת…!!! מה נדרש כדי לבצע פריצת דרך עסקית?

מה גורם לעסקים מסוימים להצליח יותר מאחרים?פתיחת עסק

מדוע עלה ערכה של מניית אפל בתקופה 1997-2015 פי 250 לערך בעוד מניית מיקרוסופט עלתה רק בערך פי 5?

 

אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה” (וולט דיסני).

רבות נכתב על גורמי ההצלחה בעסקים: איכות ההנהלה, חזון ואידיאולוגיה, טיפוח ההון האנושי ועוד. אנו מבקשים להאיר פן אחד של גורמי ההצלחה והוא השגת פריצת דרך.

מיקרוסופט הגיעה כבר בשנות ה-80 לכל מחשב בעולם. זאת היתה פריצת הדרך שלה. אך מאז, ובעיקר עד 2015 (עת נכנס לתפקידו מנכ”לה החדש סאטיה נאדלה שהתחיל לבצע שינוי אדיר בחברה), היא לא ביצעה פריצות דרך דומות. אפל לעומת זאת, היתה ב-1997 חברת-נישה שהוכתה שוק על ירך ע”י מיקרוסופט והמשך קיומה היה נתון בסכנה. או אז, חוללה החברה פריצת דרך שלימים הפכה אותה לחברת מדיה וגרמה למנייתה לנסוק עשרות מונים. ליתר דיוק, ביצעה אפל שרשרת של פריצות דרך: החל מהצגת ה- iPod ב-2001, המשך ב- iTunes, ב- iPhone שתפס החל מ-2007 מקום של כבוד בעולם הסלולאר, וב-2010 דרך כוכבו של ה-iPad. כל אחד מהמוצרים הללו היווה פריצת דרך. חברה כזאת, שפריצות דרך הפכו אצלה לדרך חיים, היא חברה “מובילה”.

 

מה נדרש כדי לבצע פריצת דרך ומה מבחין בינה לבין “סתם” הישג?

החשוב במרכיבי פריצת הדרך הוא התחייבות מראש לתוצאה “בלתי אפשרית” שאין יודעים איך להשיגה.
לפני שפרצה נוקיה בתחילת שנות ה-90 עם הטלפון הנייד הדיגיטלי הראשון, הדחת מוטורולה מהבכורה בשוק הסלולאר נתפשה כבלתי אפשרית.
הצעד הראשון ביצירת פריצת דרך הוא הכרזה מראש על התוצאה. ההכרזה מביאה את תמונת העתיד הנכספת לתודעה שלנו בהווה. כבר נאמר במקורותינו: “סוף מעשה במחשבה תחילה“. חישבו לרגע: אם אינכם מעזים אפילו להכריז על התוצאה, איך תצליחו לעשות כל מה שנדרש כדי לייצר אותה?

ב- 1961 הכריז הנשיא קנדי ש”עד סוף העשור ננחית אדם על הירח ונשיב אותו בבטחה לכדור הארץ“. הכרזה זו, שהוגשמה ב-1969, חוללה פריצת דרך עולמית, תרתי משמע.

הנה סרטון קצר מהרצאה שלי בו אני מסביר את עקרונות פריצת הדרך:

 

וכאן סרטון ארוך יותר בנושא “פריצת דרך” מתוך הקורס הדיגיטלי היישומי שלי (50 דק’):

 

מרכיב חיוני נוסף ביצירת פריצת דרך הוא הפנמת התפישה של הפרט כמקור להצלחת הארגון. במקורותינו נאמר: “אם אין אני לי, מי לי?”. רגע, תשאלו, אבל המציאות שלי תלויה במרקם של אנשים וגורמים נוספים! האומנם הכל תלוי בי? התשובה היא כן! נסביר:
המציאות אכן מורכבת ממכלול של גורמים, “נסיבות” בשפתנו. אולם, בכל מצב נתון עדיין יש לנו היכולת לבחור ולהחליט מה לעשות – להרים ידיים או לעשות מעשה. גם אם איננו יכולים לשנות את הנסיבות, אנו יכולים לבחור את הגישה ואת ההשקפה שלנו: לראות בבעיה אתגר ולהפוך משבר להזדמנות. זוהי המשמעות של תפישת הפרט כמקור למתרחש.

נמחיש בדוגמה נוספת מחברת אפל: ב- 1997, תריסר שנים לאחר שסטיבן ג’ובס פוטר מתפקיד מנכ”ל החברה, הוא חזר לכסא המנכ”ל כדי להובילה כנגד כל הסיכויים לפריצות הדרך שלה עד היום. סטיבן ג’ובס היה בעצמו, אישית, מחויב ואחראי לגורל החברה כולה, האמין ביכולותיו, ורתם את כל עובדי החברה להפיכתה לחברה מובילה.

 

להתמודד עם הנסיבות

הכרזנו על פריצת הדרך והבנו שאנו המקור! מה עכשיו?? איך נתגבר על המשוכות שבדרך? זה לא סוד שהמדכא הגדול של פריצות דרך הוא הנסיבות, או “הסיפורים” שאנו מספרים לעצמנו. אנו מכירים את זה מחיי היום יום: “מחר, אין לי מספיק כסף, אני צעיר/זקן מידי, זה הממשלה, הכלכלה”, ועוד ועוד… תמיד יש סיבות למה לא לעשות דברים…

הדרך להתעלות מעל הנסיבות היא מחויבות חסרת פשרות להשיג את המטרה. Failure is Not an Option! התמדה בנחישות וללא לאות בהתמודדות עם כל המכשולים היא זו שתגרום לפריצת הדרך. על זה אמר וורן גרשס: “אנשים לא נכשלים, הם פשוט מפסיקים לנסות“.

במילים אחרות: הצלחתה של פריצת הדרך תלויה במאזן הכוחות בין המחויבות לנסיבות – רק אם המחויבות שלנו תהיה חזקה מהנסיבות נייצר את פריצת הדרך (ראו גרף).

מאזן הכוחות ליצירת פריצת דרך עסקית

ראו למשל את הנער בן בסרטון הבא, שלא נתן לנכות לעצור בעדו. זוהי מחויבות במיטבה!

רגע, תשאלו, וטיפת מזל לא צריך? נאמר כבר שמז”ל זה מקום, זמן ו-לעשות. ארל נייטינגייל אמר ש”מזל זה מה שקורה כשמוכנות פוגשת בהזדמנות”. כאן נכנס לתמונה האימון העסקי, תהליך של הצבת יעדים, תכנון תוכנית להשגתם וביצוע פריצות דרך.
תוכלו לקבל פרטים על אימון עסקי לפריצות דרך בדף זה.

ואם ברצונך ליישם את הכל ברמה הפרקטית, אני מזמין אותך לבדוק את הקורס הדיגיטלי שלי כאן בקליק על הלינק.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

 

פוסטים אחרים בקטגורית פריצת דרך:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי