חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

מז”ל = מקום, זמן, לעשות

מאת:
חגי שלו

חגי שלו

“כל אדם עובר ליד המזל שלו, יש מי שמרים אותו ויש מי שלא…” (בנימין שלו).

אימון עסקי לא סומך על המזל

אמרה זו של אבי מהדהדת באזני עוד מאז שהייתי ילד קטן. בזמנו, לא הבנתי אותה לגמרי, אבל “כוונת המשורר” היתה ברורה והשפיעה רבות על עיצובי כאדם פרואקטיבי ויוזם.
היום, אני עוסק בכך כמעט מידי יום באימון עסקי וברצוני להא/עיר כמה נקודות בקשר למזל.

ראשית, אני מעדיף לא להיכנס לשאלה אם יש בכלל דבר כזה שנקרא מזל או מה זה מזל. לא מפני שזה לא חשוב, אלא פשוט משום שאפשר לכלות תלי תילים של מילים ותשובה ברורה איין…
אבל כדי לא להקל על עצמי, אניח שיש דבר כזה מזל…


השאלה הבאה היא אם כן – איך אפשר להיות בר-מזל, להביא מזל למציאות שלנו? התשובה לשאלה זו נחלקת לשתים:
החלק הראשון שלה עוסק בצד המיסטי/פילוסופי של המזל. קטע זה חורג מהפוסט הנוכחי ושווה עיון מעמיק נפרד.
התשובה השנייה עוסקת בכאן ועכשיו ועניינה הוא מה נוכל לעשות במישור הפרקטי של חיינו כדי להיות ברי מזל?

 

הנקודה הראשונה מובהרת בכותרת הפוסט: אם נהיה במקום הנכון, בזמן הנכון ונעשה את הדברים הנכונים, יש סיכויים גדולים יותר שנחווה הצלחה והגשמה.
כלומר, היכולת שלנו להיות פרואקטיביים, יוזמים, סקרנים ולהשתמש תדיר בחופש הבחירה שניתן לנו, היא קריטית להשגת יעדים ותוצאות באימון עסקי.

 

כאן אנו נתקלים באתגר הראשון:
רוב בני האדם נוקטים בדר”כ בגישה ריאקטיבית, כזו שרק מגיבה למה שקורה, והם אינם מודעים ליכולות המופלאות שלהם. המינד שלנו דואג להזהיר אותנו כל הזמן מפני סכנות מדומות שמשאירות אותנו באזור הנוחות ומונעות מאיתנו לפגוש את המזל הטוב שמחכה לנו. אמרו אם כן שכדי להתגבר על מכשול זה, נסגל גישה אקטיבית, יוזמת ופרואקטיבית בחיים.

 

הנקודה השנייה מומחשת באמרה של אבי בפתיח:
המזל שיש לנו תלוי ביכולת שלנו להבחין בו, או מילה אחרת שאני מעדיף – להיות מודעים אליו. אולי המכשול הגדול ביותר שלנו להשיג כל מה שאנו רוצים בחיים הוא הקשר הלא ברור לנו בין ההרגלים הקיימים שלנו לבין התוצאות שאנו משיגים. רובינו לא יודעים איך עובדת “מערכת ההפעלה האנושית” ואיך אנו מחוללים את המציאות שלנו. אנו פועלים בצורה אוטומטית, לפי מה שחונכנו, הורגלנו ואנו מאמינים בו. הבעיה היא ש”תוכנתנו” לפעול בצורה לא אפקטיבית במקרה הטוב וכזו שמרחיקה אותנו ממאוויינו, במקרה הרע…

 

ואמנם, בתוכניות האימון העסקי והייעוץ שלי אני שם דגש על פיתוח המודעות ורכישת כלים כדי ליזום, להעיז ולשפר את הבחירות שלנו בחיים.
אך בשלב זה מספיק להדגיש שכדי שנוכל לפגוש במזל הטוב שלנו, חובה עלינו לחדד את יכולת ההבחנה שלנו ולהיות מוכנים לזהות אותו כשנפגוש בו. כי הזדמנויות תמיד יש, והשאלה היא מה אנו עושים איתן…

ארל ניטינגייל סיכם זאת היטב כשאמר: “מזל הוא מה שקורה כאשר מוכנות פוגשת בהזדמנות”. אם נתאמן ונהיה מוכנים, נוכל לזהות את ההזדמנויות שאנו פוגשים בחיים, נעיז ונממש אותן, ואז נחווה מזל, הצלחה ושפע.

ב ה צ ל ח ה !!!

השיטה שבה מתבצע תהליך אימון עסקי

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי