חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
471
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

איך לזרוע במוח שלכם את זרעי ההצלחה ולקצור אותם

מאת:
Picture of חגי שלו

חגי שלו

המוח שלכם הוא גן העדן שלכם.תודעת שפע

מה אתם זורעים בו? וורדים ושושנים, או קוצים ודרדרים?

ירקות ופירות טעימים למאכל או בררה ובאושים?

 

בסרטון הקצרצר הבא (2:56 דק’) מטאפורה נפלאה שמזכירה לכל אדם עד כמה ביכולתו ליצור את החיים שהוא רוצה ואיך לעשות זאת:

ולמי שמעדיף טקסט על וידאו, הנה כאן התמליל:

נניח שיש לכם גן עם אדמה פורייה. האם הייתם נוטעים בו קוצים ודרדרים? סביר להניח שלא, שכן הם אינם מביאים תועלת. עדיף כמובן לנטוע בו צמחים שתוכלו להשתמש בהם וליהנות מהם.

עכשיו, חישבו על המוח שלכם כעל גן עם אדמה פורייה, ממש גן עדן. מה שאתם זורעים, נוטעים ושותלים בו זה מה שאתם קוצרים. זה חוק טבע. הבעיה שהזריעה במוח היא לרוב אוטומטית. אתם זורעים בו קוצים ודרדרים: ספקות, פחדים, דאגות, חששות ותסכולים.

רוב בני האדם אינם זורעים במוחם את מה שהם רוצים, אלא את מה שהם מותנים לזרוע. אלו הרגלי החשיבה, הרגלי ההתנהגות, האמונות והרגשות האוטומטיים שהם רכשו לאורך חייהם.

 

מה עדיף? כמובן, לבצע זריעה מודעת. קרוב לוודאי שבזריעה כזו תעדיפו וורדים ושושנים, או כל צמח אחר שתפיקו ממנו תועלת, כמו ירק או פרי.

איך עושים את זה? ע”י פיתוח מודעות לזריעה האוטומטית ובחירה לזרוע במקומה וורדים ושושנים. זה כרוך בלמידה ובהרבה תרגול – בחירות מחוץ לאוטומט.

יחד עם זאת, זה לא מספיק כדי לקצור ברינה. כי לזרעים גם לוקח זמן לנבוט. במקרים קיצוניים, כמו צמח הבמבוק, זה עלול לארוך 5 שנים עד שמתחילים לראות אותו צומח מעל פני הקרקע! אבל אז הבמבוק צומח במהירות לגובה של עשרות מטרים!

לכן, כדאי להיות סבלניים לזרעים הטובים שאתם זורעים במוחכם. זה אומר להשקות ולדשן אותם בעקביות ולא להתייאש כשעדיין אינכם רואים נביטה.

 

בנוסף, מומלץ גם לא להתחיל לחפור באדמה כדי לבדוק אם הזרעים נקלטו, כי בכך אתם פוגעים בסיכויי הנביטה. החפירה הזו היא הספק שלכם.

כמו בטבע, גם לזרעים המנטליים שלכם לוקח זמן לנבוט. גם בחיים כדאי לסמוך על האדמה הפורייה, המוח שלכם, שהוא המכשיר המורכב ביותר ביקום. האדמה / המוח, בוודאי ינביטו את הזרעים, אם תהיו סבלניים, תקפידו להשקות אותם ולגונן עליהם מפגעי מזג האוויר / הסביבה, ותכרתו את הספק מקירבכם.

זו הדרך הנכונה בסופו של דבר גם לקצור את פרי עמלכם וליהנות ממנו.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

 

להרשמה לערוץ היוטיוב שלי נא ללחוץ על האייקון:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי