חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

בכל אחד יש משהו מיוחד שמחכה לפרוץ לעולם | מה הייחודיות שלך?

העולם מלא אנשים רגילים שעושים דברים בלתי רגילים. בכל אדם יש משהו מיוחד

לפעמים אנו מסתכלים על אנשים שהצליחו וקשה לנו לראות את הגורמים להצלחתם; אך קל לנו לראות את התשוקה שלהם ולא תמיד ברור לנו מהיכן היא מגיעה.

בשעה שיש המון גורמים להצלחה, שקצרה היריעה למנות כאן, יש גורם אחד מרכזי שמניע ומחולל את כל שאר הגורמים:

אנשים שהצליחו מצאו את הייחודיות שלהם בעולם, הם מצאו את המתנה שיש להם לתת לאחרים (כפי שידידתי אודליה יקיר קוראת לה), הם יודעים מה הייעוד שלהם כאן על פני האדמה, והם פעלו כדי לממש אותו.

 

הסרטון הבא מארח את אלוף העולם לדיבור בפני קהל לשנת 2014, Dananjaya Hettiarachchi, שב-7:53 דקות קצרות, משעשעות אך עמוקות, מציג מדוע בכל אחד יש משהו מיוחד ומה צריך כדי לעורר את המשהו המיוחד הזה. אל תחמיצו! אפשר לבחור בתרגום לעברית, אך זה באנגלית פשוטה שכל אחד מבין:

 

לצערי, העולם מלא באנשים שאינם חושבים שיש בהם משהו מיוחד, ואז הם מדשדשים, תקועים ולפעמים חשים חסרי אונים מול נסיבות החיים.

אם עוד לא השתכנעת בכך, הנה 6 אמרות של הוגי דעות מכובדים הממחישות שבכל אחד מאיתנו יש יהלום, גם אם הוא בלתי מלוטש וקבור עמוק בתוכנו:

הרב קוק אמר: “צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו”.

שמעון פרס אמר: “כל אדם הוא קטן כמו האגו שלו וגדול כמו הייעוד שאותו הוא משרת“.

קונפוציוס אמר: “מצא את נקודת התשוקה שלך, הפוך אותה למקצוע ולא תצטרך לעבוד יום נוסף בחייך”!

דנה מאור, מנכ”ל מקינזי ישראל, חברת הייעוץ הגדולה בעולם אמרה: “חשוב לעודד עובדים לעסוק בתחום שבו נמצאות החוזקות והתשוקות שלהם. מי שיעסוק בתחום שלא מעניין אותו, לא יעמוד בקצב“

פרופ’ יורם יובל, ראש מכון המוח לחקר רגשות באוניברסיטת חיפה, אמר: “עכשיו זה מדעי: המרכיב העיקרי של אושר הוא משמעות, לא הנאה, ומשמעות באה כשאנחנו מתאמצים למען מי שאנחנו אוהבים, עושים מעשים שאנחנו מאמינים בהם, ומקבלים את התודות של אלה שעזרנו להם.”

וסטיב קול, פרופסור לרפואה, פסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות בבי”ס לרפואה ב-UCLA: “אחת הדרכים לבלום את ההשפעות השליליות בחיינו היא להתחבר לתחושה של ייעוד, שהיא גדולה יותר מהחיים האישיים שלנו. לאנשים עם תחושה כזו, של אכפתיות וחיבה, יש תגובה גנטית טובה יותר גם במצבים קשים. המוח שפועל למען משהו טוב בעולם רותם את שאר הגוף למאבק”.

לפי הנאום בסרטון של Dananjaya Hettiarachchi יש 2 סיבות עיקריות לכך שאנשים לא מצאו את המשהו המיוחד שלהם:

  1. הם לא מצאו את הייעוד שלהם, את המתנה שלהם, את הייחודיות שלהם ואת מה שנועדו לתת לאנשים אחרים בעולם.
  2. איש מסביבם לא האמין בהם. לצערי, לרוב יש מסביבנו יותר אנשים ספקנים ושליליים מאשר אנשים תומכים, מעוררי השראה וכאלו שמאמינים בנו. מי שלא שפר מזלו שיהיה לו הורה, מורה, בוס, חבר, מנטור או מאמן כזה, קרוב לוודאי שאינו ממצה את הפוטנציאל שלו ואינו מממש את ייעודו. זה נקרא אפקט פיגמליון (שיכול להיות חיובי או שלילי) או נבואה שמגשימה את עצמה.
    ראה כאן סרטון מדהים שממחיש זאת.

אפשר כמובן שתתקיימנה שתי הסיבות יחדיו.

הייתי מוסיף לסיבה השנייה גם אפקט פיגמליון עצמי, כלומר היכולת של החלק הנעלה שלנו (“האני הגבוה“) להאמין בעצמינו וביכולות שלנו ללא תלות במקור חיצוני.

כך או כך, אם ברצונך להצליח, כדאי לך להתגבר על 2 המכשולים הנ”ל כדי ליצור לך בסיס איתן להצלחתך. כתבתי על זה גם בספר שלי להתרגל להצליח ובפוסט מה מניע אותנו להגשים ולהשיג תוצאות?.

והנה גם כאן טיפים למציאת הייעוד מתוך הרצאה שהעברתי (4:58 דק’):

 

ועכשיו, אם ברצונך לקבל את עזרתי למצוא את המשהו המיוחד שבך, את היהלום הבלתי מלוטש שבקרבך, אני מזמין אותך להקליק כאן על הלינק ולגלות איך אוכל לסייע לך למצוא את הייעוד שלך ולקבל את תמיכתי במימושו.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

להרשמה לערוץ היוטיוב שלי נא ללחוץ על האייקון:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

מחשבה 1 על “בכל אחד יש משהו מיוחד שמחכה לפרוץ לעולם | מה הייחודיות שלך?”

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי