חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

השיטות המתוחכמות לגשת למוח הלא-מודע. פוסט 4/7

בפוסט הקודם התחוור לנו לצערנו שהמוח הלא מודע שלנו אינו נגיש ולכן לכאורה נדונו לחיות עם התכנות איך לגשת למוח הלא-מודע - תת-מודע - וליצור בו שינויים השלילי שספגנו בילדותנו עד שארית ימינו. בפוסט 3 גם למדנו את הצד המדעי של גלי המוח, ומה הייחודיות והחשיבות של כל טווח גלים.

בפוסט זה, ה-4 במספר בסדרה המביאה לך בשלמותו את פרק 6 בספר שלי להתרגל להצליח, נתחיל להציג פתרונות למצב האנומלי שחווינו בפוסטים הקודמים.

אז מה בכל זאת יכולים המבוגרים לעשות על מנת לגשת ללא-מודע שלהם?

כעת כבר ברור לך שהאתגר של כל אדם הרוצה למצות את הפוטנציאל שלו, להגשים, להצליח ולשגשג, הוא לרתום את המוח הלא-מודע שלו לטובת הרצונות המודעים שלו. כדי לעשות זאת, עליו למצוא דרך לגשת למוח הלא-מודע, על אף אי-נגישותו, ולתכנת אותו לקידום מטרותיו. האדם הממוצע שספג תכנות אוטומטי תוקע במהלך חייו, אינו יכול לבצע שינוי משמעותי בחייו ללא תכנות מחדש של המוח הלא-מודע. הגישה ללא-מודע היא חיונית כדי לסלול בו שבילים חדשים ולהטמיע בקרבו הרגלים חדשים, טובים יותר.

אם כך, כל תהליך שינוי חייב שיכלול קודם כל שינוי בתפיסות המגבילות בלא-מודע. אחרת, בהיעדר יכולת להשפיע על מערכת ההפעלה האנושית האמיתית, השינוי במודע בלבד נועד לכישלון.

חכמי האנושות הכירו בצורך זה עוד משחר ימי ההיסטוריה ופיתחו מגוון שיטות לעקוף את “שומר הסף” שהציבה הבריאה בין המוח המודע ללא-מודע.

 

הנה מבחר שיטות לגשת למוח הלא-מודע ולטעת בו שינויים עם שמקדמים אותנו:

 

  1. כיוון המחשבות המודעות לטובת המטרות החשובות לנו לפני השינה ועם הקימה. אלו דקות “דמדומים” בהן תדר גלי המוח גולש לאלפא ונוצר תפר הזדמנות נדיר, אם כי קצרצר, לגשת ללא-מודע. זה המקום הקריטי ביותר ליישם פוקוס וגישה חיוביים. לא סתם המצווה הראשונה על הבוקר ביהדות ובדתות אחרות, עוד לפני שיורדים מהמיטה, היא להודות על מה שיש. במקום האוטומט שאנו אומרים לעצמנו: “אוף, אני לא מאמין שכבר הגיע הבוקר, לא בא לי לקום, לא בא לי על היום הזה, הלוואי ויכולתי לישון עוד…”, ההודיה ממקדת אותנו במה שיש לנו, בטוב שבחיינו. שום דבר כאן אינו מובן מאליו: שאנו חיים, בריאים, שיש לנו קורת גג ומזון לאכול, שיש מסביבנו אנשים שאנו אוהבים, וכדומה. כל אלו מועברים למוח הלא-מודע בחלון ההזדמנות שנפתח לגישה אליו מיד עם הקימה. אכן, הודיה על הבוקר היא כלי רב עוצמה לרתום את המוח הלא-מודע לטובתך.

 

גם הרגעים לפני ההירדמות הם הזדמנות פז לתת הנחיות למוח הלא-מודע לעבוד בשבילנו בלילה כדי לפתור עניינים שמטרידים אותנו. הצגת שאלות ללא-מודע, כגון: מה הפתרון לעניין X? כיצד עליי לנהוג בנושא Y? הן כלי מעולה כדי לכוון את הלא-מודע לעבודת הלילה שלו ברקע, כך שתשרת אותנו. רצוי גם לפנות אליו ולבקש זאת: “מוח לא-מודע שלי, בבקשה פתור עבורי…”. שים לב שבבתים רבים הנוהג לפני השינה הוא דווקא לצפות בטלוויזיה ולעתים בחדשות הלילה. זו אחת מהטעויות הגדולות, להשתמש ברגעים נדירים של גישה ללא-מודע כדי לטעת בו את מיטב החדשות השליליות של היום, פרסומות ושאר מסרים שמשרתים יותר את מנהלי הערוץ מאשר את הצלחתך. אני מציע לך להימנע מכך בכל מחיר!

 

גאונים מפורסמים בהיסטוריה האנושית נקטו בטכניקות אלו ואחרות לרתימת המוח הלא-מודע שלהם על מנת למצות את הפוטנציאל שלהם טוב יותר ולהשיג את מטרותיהם. איינשטיין, מוצרט, אדיסון ובטהובן הם כמה מהם. מכאן, שלא רק IQ גבוה תורם להצלחה, אלא גם פיתוח מיומנות גישה למוח הלא-מודע ורתימתו לטובתך. וזו פעולה שכל אחד יכול ללמוד וליישם! כשבוחנים איך אפשר למצות את הפוטנציאל האנושי מעבר לממוצע של 7-15%, קל לראות שגישה כאמור למוח הלא-מודע ותכנותו לטובת מטרותינו היא אחד הכלים הכי טובים לכך.

 

  1. מדיטציה היא אחד הכלים העוצמתיים לגישה ללא-מודע, הנפוץ בקרב כל המסורות ומקובל מאז ימי קדם. המדיטציה מורידה את תדר גלי המוח לפחות לגלי אלפא תוך שמירה על ערנות מלאה ובכך מאפשרת גישה מהמוח המודע ללא-מודע. קיימים סוגים רבים של מדיטציה. אני מקפיד מאז 2006 למדוט כחצי שעה בכל בוקר, בין היתר תוך כדי חשיבה על היעדים אותם אני מבקש להשיג והדמיה שלהם מתממשים.

 

  1. היפנוזה. גם ההיפנוזה היא כלי קדום הגורם לירידה בתדר גלי המוח אף מתחת לאלפא. היפנוזה ידועה יותר כדרך לשלוף מהמוח הלא-מודע זיכרונות, אך היא גם דרך אלגנטית ומהירה לגשת ללא-מודע ולטעת בו שינויים. היפנוזה קלה יכולה להיווצר גם באמצעות תקשורת, כגון בשיחה בין אנשים או בצפייה בטלוויזיה. פול מקאנה, מהפנט ידוע, טען שצפייה בטלוויזיה הינה חווית טרנס היפנוטית: הצופה שוכח מהסביבה בה הוא נמצא והוא שוקע לתוך חווית הצפייה במסך, כך שכל מה שמתרחש שם נדמה כחי ואמיתי. הצופה משעה לפיכך אוטומטית את שיפוט המציאות שלו ומשלה עצמו שמה שמתרחש ונאמר בטלוויזיה הוא אמת לאמיתה. בהקשר זה יש גם דעות שמפרסמים משתמשים בכוחה המהפנט של הטלוויזיה על מנת להשפיע על הלא-מודע לקנות יותר את מוצריהם. עוד אזכיר שקיימת גם טכניקה להיפנוזה עצמית בה האדם מהפנט את עצמו. אני למדתי בעבר טכניקה להיפנוזה עצמית של ד”ר רוברט אנטוני ויישמתי אותה בהצלחה לא מבוטלת כדי ליצור שינויים במוח הלא-מודע שלי.

 

  1. תטא הילינג. זו שיטה המורידה את גלי המוח לתדר תטא ומאפשרת גישה ישירה ללא-מודע. השיטה פותחה בארה”ב על ידי ויאנה סטיבל החל מ-1995 והיא מתפשטת בארץ ובעולם במהירות.

 

  1. NLP. ראשי תיבות של Neuro-Linguistic Programming, או תכנות מוחי–לשוני בתרגום חופשי לעברית. עוד שיטה ידועה ומקובלת אף יותר מתטא הילינג. השיטה פותחה בשנות ה-70 של המאה ה-20 ומבוססת על התפיסה שחשיבה ודיבור מבוצעים בתבניות שמשפיעות על התוצאות לא פחות מהתוכן של המחשבות או המילים עצמן. למידת התבניות הללו מאפשרת גישה מובנית ושיטתית כדי ליצור שינויים בקרב בני אדם.

 

  1. רגיעה, שחרור וקבלה. כבני אדם, אנו זקוקים לוודאות ולשליטה מקסימלית על חיינו ועל עתידנו. ברם, לא תמיד גישה פרואקטיבית זו מוכיחה את עצמה. לעתים טרחנו, השקענו, חקרנו ובדקנו ובכל זאת לא מצאנו. הזכרתי זאת בפרק 2: כשאנו צריכים משהו, מוכרחים לקבלו וזקוקים לו, אנו מתחת לקו וזהו מצב מנטלי שתוקע הצלחה. זה המקום לשחרר ולנסות דרך אחרת, באמצעות המוח הלא-מודע. הגישה שלנו אל הלא-מודע פתוחה יותר ככל שאנחנו מוותרים על השליטה שבמצב ערני, הנתונה כל כולה בידיו של המוח הרצוני והמודע, וגולשים אל עבר הרגיעה והישנוניות. אלו מכם שהתחבטו בשאלה או בבעיה במשך זמן רב, ומצאו את הפתרון דווקא כאשר צנחו אל הכורסה, שחררו את הדבר ממוחם ואולי אפילו ויתרו על מציאת הפתרון, בוודאי זוכרים את החוויה אותה אני מתאר. כמו הסיפור על ארכימדס שדווקא באמבטיה גילה איך לחשב את המשקל הסגולי של חומרים – וקרא אאורקה! הנה אמרה שלי שממחישה “מה שלא עובד בכוח ובמוח עובד בנוח. שחרר, תן לזה מנוח והוא יגיע נינוח…“.

 

אם כך, יש לשמחתנו פתרונות לגישה למוח הלא מודע, כפי שסקרתי בפוסט זה. אך יש עוד פרט קריטי בהבנת יכולתנו להשפיע על המוח הלא-מודע שלנו, אותו אסקור בפוסט הבא בסדרה.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

ואם ברצונך לקרוא את כל פרק 6 וגם את שאר 13 הפרקים בספר “להתרגל להצליח” שיוצרים מכלול שלם של שיטה מעשית ויישומית שתאפשר לך להשיג כל מטרה בחייך, תן כאן עכשיו קליק על הלינק.

לא בטוח שאתה כבר מוכן לקרוא את הספר? הנה כאן באפשרותך לקבל את 3 הפרקים הראשונים שלו בחינם.

“שינוי”:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי