חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

הדמיון והאינטואיציה – הדומיין של המוח הלא-מודע. פוסט 5/7.

לפני שאנו ממשיכים בסדרת הפוסטים על מסתרי המוח הלא-מודע, המביאה לך את פרק 6 מהספר שלי הדמיון והאינטואיציה - חשיבותם בפעולות המוח הלא מודע (תת-מודע) “להתרגל להצליח” במלואו, הנה סיכום ביניים לנקודות החשובות שהעליתי ב-4 הפוסטים הראשונים בסדרה זו עד כה.

כשאתה קורא את הסיכום, בבקשה זכור לא להאשים את כוח הרצון שלך ביכולותיו המוגבלות להוביל אותך להגשמת מטרותיך:

סיכום ביניים

המוח הלא-מודע הוא חלק עיקרי ומרכזי במערכת ההפעלה שלנו; הוא הטייס האוטומטי, השבילים הסלולים, או מחשב העל. הלא-מודע מאפשר לנו לבצע שלל פעולות יומיות חיוניות, להן קראנו הרגלים, בצורה מהירה ומבלי להעמיס על המוח המודע שלנו, המוגבל מאוד יחסית אליו. התפקוד הזה הוא מבורך, עד שהוא מכביד עלינו במצב בו התכנות במוח הלא-מודע מנוגד לרצונות המודעים שלנו. להפתעתנו, כוח הרצון לרוב אינו מסייע לנו כאן ודווקא המוח הלא-מודע גובר על המודע בכ-95% מהמקרים. כשאנחנו מבינים זאת, נרצה לשנות את הלא-מודע, אך אז נגלה לתדהמתנו שהוא חסום בפני שינויים. לשמחתנו, חכמי האנושות פיתחו מספר שיטות המאפשרות לגשת למוח הלא-מודע ולתכנת אותו מחדש כדי שיסייע לנו לקדם את מטרותינו. סקרתי בפוסט הקודם מספר שיטות נפוצות לכך.

מן הראוי להדגיש – לא תוכל ליצור שינוי בחייך עד שלא תוודא שהמוח הלא-מודע שלך מסונכרן עם הרצונות המודעים שלך. מכיוון שלרוב מה שנמצא במוח הלא-מודע נשתל שם בצורה אקראית ולא מבוקרת, מומלץ ליישם בכל תהליך של שינוי את אחת מהשיטות הרוטיניות הללו שסקרתי לעיל, המאפשרות גישה מבוקרת ללא-מודע, על מנת לבצע בו את השינויים שיקדמו אותך אל מטרותיך.

 

קיימת עוד שיטה לגשת ללא-מודע וליצור בו שינויים. גם אם היא פחות “זוהרת” ואינה משיגה תוצאות מיידיות כמו אחרות, שיטה זו אפקטיבית מאוד ומשיגה תוצאות ברות-קיימא לאורך זמן. על שיטה זו מבוססת המתודולוגיה שלי נוסחת מה בתוך. אני מבקש ממך להתאזר בעוד מעט סבלנות כי הפרק הבא (פרק 7 בספר) יחשוף אותה בפניך. אכן, החל מהפרק הבא תלמד כיצד ליצור שינויים במוח הלא-מודע שלך באמצעות נוסחת מה בתוך – מתודולוגיה סדורה ומוכחת לשינוי הרגלים (בלינק זה מדריך על הנוסחה שתוכל לקבל במתנה).

אסיים תת פרק זה עם אמרתו של נפוליאון היל: “כל מה שמוחו של אדם יכול להגות ולהאמין בו, הוא גם יכול להשיגו“. אפשר לראות אמרה זו כמכוונת למוח הלא-מודע: כאשר אדם מצליח להגות מטרות, להאמין בהן ולהטמיען במוח הלא-מודע שלו, הוא רותם את הלא-מודע שלו לטובתו, וכך סולל את דרכו להצלחה ולשגשוג.

 

למה תמיד האחרים פוגשים את ביל גייטס במעלית?

לפעמים נדמה לנו שלאחרים יש יותר מזל מאשר לנו. נראה שהמזל מאיר להם פנים וההזדמנויות פשוט נקרות בדרכם. זו כמובן אפשרות אחת, אבל ישנה אפשרות סבירה יותר – שאם נשנה את הנתונים במוח הלא-מודע שלנו, אם נתכנת אותו מחדש בהתאם למטרותינו, הזדמנויות כאלו תגענה גם לפתחנו. כלומר, לא מדובר בנס או במזל גרידא, אלא באופן בו הלא-מודע, מחשב העל שלנו, מביא לידיעת המוח המודע את מה שחומק מהרדאר המוגבל שלו.

הזכרתי זאת בפרק 3, בציטוט ממאמר של ריצ’רד וויסמן. כשאנו מתמקדים בנושא מסוים ומכניסים אותו לשורת המשימות של הלא-מודע, דברים מתחילים לקרות. אנחנו “פתאום” פוגשים אנשים שיכולים לכוון אותנו טוב יותר לקראת המטרות שלנו; בחנות הספרים אנחנו נתקלים בספר שעוסק ב-ד-י-ו-ק במה שאנחנו צריכים כדי להתקדם; אנו מקבלים רעיונות רלוונטיים משלטי חוצות, משיחות אקראיות עם חברים, ואפילו מהחלומות שלנו עצמנו. מה שבעצם קורה פה הוא שהלא-מודע שלנו נכנס לפעולה וממקד את העדשות שדרכן אנו מסתכלים על העולם במידע הרלבנטי שרק כביכול “קופץ לנו לעין”. אני חוזה בהתרחשויות כאלו למכביר, הן בחיי שלי והן בקרב לקוחותיי. למרות שאני בטוח בקיומן, אינני משוכנע שאוכל להסביר תופעות אלו באופן רציונאלי ואשמור את הניסיון לעשות זאת להזדמנות אחרת.

 

הנה דוגמה אישית הזכורה לי היטב מהשבועות האחרונים: בפגישתי האחרונה עם חבר ילדות טוב, סיפרתי לו, רגע לפני שנפרדנו, על תכניתי למכור דירה שנייה בבעלותי שנמצאת עדיין בבנייה אך מגלמת רווח ניכר שנצבר מאז רכישתה. דירה זו רכשתי לפני כ-4 שנים מהלוואות בלבד וכעת הייתי צריך להחזיר חלק מהן. מכאן גם הכוונה למכור אותה. חברי מיד אמר לי: “מדוע שלא תמכור במקום זאת את דירת המגורים שלך, תאפשר לדירה בבנייה להבשיל למלוא הפוטנציאל שלה כדירה גמורה, וגם תחסוך מס שבח על מכירת דירה שאינה ראויה עדיין למגורים?”. ברגע הראשון המוח המודע שלי התנגד אוטומטית: “הרי כבר יש לי תכנית והתחלתי לממש אותה, מה הוא בא לי פתאום עם רעיון מוזר כזה?” אך שניות לאחר מכן, האינטואיציה מהמוח הלא-מודע שלי הבליחה במודע והבהירה לי חד-משמעית: “יש דברים בגו, שווה לך לבדוק אותם”.

בדרכי הביתה הפכתי ברעיון ועד מפתן ביתי הבנתי שהרעיון מגלם בתוכו רווח של מאות אלפי שקלים ושאני הולך לאמץ אותו. הנה כי כן שיחה אקראית עם חבר הולידה הזדמנות פז. מה הסיכויים שאם הייתי פחות מודע וחד-עין להזדמנות כזו, הייתי מחמיץ אותה? רבים מאוד, כי עד לפני כמה שנים בכלל לא הבחנתי בהזדמנויות כאלו, כפי שהזכרתי בפרק 3. אין לי ספק שהנגישות אל המוח הלא-מודע שלי והתכנות שלו מחדש לתעוזה ולפתיחות ליוזמות חדשניות, הם אלו שהובילו לניצול ההזדמנות. אבי בנימין ז”ל נוהג היה לומר: “כל אחד עובר ליד המזל שלו, יש אחד שלא מרים אותו יש אחר שכן מרים ומממש אותו“. כל כך חכם ונכון!

עוד על אינטואיציה ואיך להפעיל אותה בסרטון הקצר הבא של HeartMath:

 

מעבר לאינטואיציה, חלק מההסבר נעוץ בעיקרון הפוקוס בו עסקתי בפרק 3. אם המודע שלי ממוקד באפשרויות חדשות ומחפש אותן, סביר שגם אמצא אותן. עם זאת, אני סבור שהגורם העיקרי ל”מזל” כזה הוא דווקא המוח הלא-מודע העוצמתי, שלידו המוח המודע מתגמד. אני משתמש המון באינטואיציה בחיי בכלל ובעבודתי בפרט. מה שנחשב עד שנת 2005 ל”מילה גסה” בעיניי, הפך להיות כלי לגיטימי עיקרי שמאפשר למוח הלא-מודע שלי לנווט את דרכי בהצלחה.

 

כן, הכל מתחיל מהילדוּת, שוב…

כחסידים גדולים של Doing, רוב בני האדם עלולים בשלב זה לזנק וליישם את אחת הטכניקות שהזכרתי לתכנות הלא-מודע מחדש כדי ליצור בו את השינויים הנדרשים ולרתום לטובתם את “אלילת המזל”. אם אתה נמנה עליהם, עצור בבקשה; כי חשוב קודם כל לדעת מה השפה שהלא-מודע מבין, איך “לדבר” אליו כך שהמסרים יחדרו מבעד לשומר הסף שלו באופן הכי אפקטיבי כדי להשיג את מקסימום התוצאות. הנה זה בא…

 

“תפסיק לחלום ותעשה עם עצמך משהו!” איזה ילד לא שמע את הקריאה הזו מהוריו? ההנחה החבויה בה היא שמי שחולם בהקיץ לא עושה דבר על מנת לקדם את עצמו בחיים, מין “אסטרונאוט” שכזה. אבותינו סברו שהדבר הנכון לילד חולמני הוא לעשות דברים פרקטיים, שרואים על הנייר, שאפשר להחזיק ביד, או במילים אחרות – “דברים מציאותיים”. מי שבוהה בחלל הריק ורואה תמונות מלהיבות לנגד עיניו סתם “מבזבז זמן”. נכון?

אז זהו, שלא! כפי שכבר ראית בפרק זה, המצב החולמני הוא טבעי אצל ילדים, לאור גלי המוח הנמוכים שבהם פועל מוחם. מה שמאפשר את החלימה הוא הדמיון, מכיוון שבלתי אפשרי לחלום בהקיץ מבלי להפעיל את הדמיון. הדמיון הוא אם כן אמצעי יותר מלגיטימי לגבי ילדים.

הדמיון הוא גם כלי חיוני כדי ליצור להם ולנו המבוגרים את המציאות שאנו רוצים, כפי שתראה בפוסט הבא, ה-6 בסדרה.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

ואם ברצונך לקרוא את כל פרק 6 וגם את שאר 13 הפרקים בספר “להתרגל להצליח” שיוצרים מכלול שלם של שיטה מעשית ויישומית שתאפשר לך להשיג כל מטרה בחייך, תן כאן עכשיו קליק על הלינק.

לא בטוח שאתה כבר מוכן לקרוא את הספר? הנה כאן באפשרותך לקבל את 3 הפרקים הראשונים שלו בחינם.

“שינוי”:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי