חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

פוסט 6/7 – איך להשיג תוצאות בחיים באמצעות הדמיון

“ההיגיון יביא אותך מנקודה אחת לאחרת, הדמיון יביא אותך לכל מקום”איך להשתמש בדמיון כדי להצליח בחיים

את המשפט שבכותרת אמר מישהו שקשה לחשוד בו שהיה לא פרקטי, האדם שנבחר להיות “איש המאה ה-20” של השבועון Time – אלברט איינשטיין. הוא גם אמר מהו לדעתו סדר החשיבות של השניים: “דמיון חשוב יותר מידע; ידע הוא מוגבל, הדמיון – אינסופי”.

כדאי בהחלט להקשיב לו, כי איינשטיין התפרסם בכך שידע למצות את מקסימום הפוטנציאל המנטאלי שלו, את המודע ואת הלא-מודע כאחד, כדי להגיע להישגיו המרשימים במדע. אכן, איינשטיין היה בעל כישורים יוצאי דופן לא רק בכל מה שקשור לפיזיקה. הוא שם את האצבע בדיוק על המקום הנכון בכל מה שקשור לתהליכי שינוי וצמיחה – הדמיון. או כפי שוולט דיסני הגדיר זאת מאוחר יותר: “אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה“.

היום אנו ממשיכים עם סדרת הפוסטים על מסתרי המוח הלא-מודע שלנו, ונעסוק בפוסט זה, ה-6 בסדרה, בחשיבות הדמיון כיוצר המציאות האולטימטיבי שלנו; והכל כציטוט ישיר של פרק 6 בספר שלי “להתרגל להצליח”.

הדמיון הוא חדר היצירה של המוח האנושי

כל דבר שקיים במציאות נולד פעמיים: קודם הוא צץ במוחו הקודח של מישהו ורק אחר כך – גם במציאות. כל פרויקט-על התחיל בתור רעיון מעורפל, קווים בדמיון. רק לאחר מכן התמונות בדמיון הפכו לרעיונות מוגדרים, מתומללים, משורטטים, מהונדסים ומגובשים לתכנית ביצוע, כאשר המנוע לרקום צורה בחומר הוא ההתלהבות והחזון. אם כך, את האמרה הזו של דיסני ראוי גם להפוך: “אם אתה רוצה לבצע משהו, להגשים ולשגשג, עליך ראשית לחלום אותו!”

הנה דוגמה לחלום שהתגשם – אבישג סמברג, שזכתה במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו, והיא בת 19 בלבד:

חלום שהתגשם

 

הדמיון – הדומיין של הלא-מודע

 

סיבה נוספת לכך שחלימה ודמיון כל כך חיוניים להגשמה היא שזו הלשון שהלא-מודע שלנו מבין. תמונות העתיד הנחשקות העולות בדמיון הן השפה שאותה הלא-מודע שלנו מקבל וקולט הכי מהר, במיוחד כשהן מתובלות ברגשות חיוביים. זו בדיוק הפעולה שנפוליאון היל מבקש מאתנו באמרה שציטטתי לעיל – “להגות ולהאמין” כדי להשיג. כלומר, להשתמש בדמיון כדי להטמיע את היעדים שלנו במוח הלא-מודע. במקום “לנגן” את האוטומט השלילי שהוטבע בלא-מודע לאורך החיים כנגד רצוננו, נוכל, באמצעות הדמיון, לרתום את מחשב העל שלנו לסייע לשכנו המוח המודע להגשים את אשר חפצה נפשנו ולשגשג.

כבר אמרתי שהממ”מ (מחשבות, מילים, מעשים) שלנו קובע את המציאות שלנו. הנה דוגמא עד כמה ה”מם” השלישית – המילים – משפיעה על המציאות. מכיר את הביטוי שאנשים אומרים לעתים: “אפילו בחלומות הוורודים ביותר שלי אני לא יכול לראות את זה קורה”? שים לב שזוהי דרך בדוקה לסתום את הדמיון, להימנע מ”דיבור” בשפתו של הלא-מודע וכך לחסום הגשמה. כי אם אפילו בחלומות הוורודים ביותר שלו, קרי – בדמיונו, פלוני לא יכול לראות את הדברים בהם חשקה נפשו, אז גם אין סיכוי שהוא יוכל לראות אותם מתגשמים במציאות. הוא שאמרתי – החלום או הדמיון הם השלב הראשון בכל יצירה אנושית.

 

גם חכמינו הכירו בחשיבות הדמיון כבונה חזון וחלום לשם יצירת מציאות. למשל, רבי נחמן מברסלב אמר: “אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות“. המחשבות הלא-מודעות הן “עמוד האש” ההולך לפנינו ומפלס לנו דרך אל עבר המטרה שלנו. כדאי לכן שנקפיד להראות להן באופן מפורט לאן אנו שואפים להגיע באמצעות הדמיון, השפה שהן מבינות. בפרק 10 ארחיב על הדרך לתעל את המחשבות שלנו כדי ליצור את המציאות שאנו רוצים.

 

להפליג בדמיון, להגיע במציאות

מאמן העל טוני רובינס ממחיש בצורה נפלאה את חשיבות הדמיון בהגשמה באמצעות התרשים הבא, לו הוא קורא מעגל ההצלחה:

מה סדר הפעולות הנכון להשיג תוצאות

קל לראות שכאשר כיוון התנועה במעגל הוא עם כיוון השעון, נוצר מומנטום חיובי, המעגל מזין את עצמו והדרך לתוצאות ולשיפור עקבי סלולה. עם זאת, נשאלת השאלה: למי שנמצא בצעדיו הראשונים ביוזמה חדשה, מאיזה חלק במעגל עליו להתחיל כדי לחולל את תנופת ההצלחה? מרבית האנשים משיבים שיש להתחיל ב”אמונה”. זו אמירה מאוד הגיונית וללא ספק אמונה חזקה חיונית להגשמה. עם זאת, זה לא פשוט לבנות אמונה; אי אפשר פשוט להביא אותה כי היא מופשטת ומוטמעת במוח הלא-מודע.

לכן, רובינס אומר שיש להתחיל דווקא מה”תוצאות”. “איך ייתכן?” תאמר בוודאי, “הרי זה הסוף, לשם ארצה להגיע, אז איך אוכל להתחיל מהתוצאות?” התשובה היא באמרה מהמקורות שלנו: “סוף מעשה במחשבה תחילה“. הדרך לתוצאות מתחילה במחשבה, בתכנון, ולענייננו – בדמיון. רובינס אומר שעלינו להתחיל עם התוצאות בדמיון שלנו: לבנות חזון מלהיב, לראות בדמיוננו את התוצאות של הגשמתו, לחוות אותן במלוא החושים בדמיון ובעיקר רגשית, וכך להטמיען במוח הלא-מודע. או אז נבנית האמונה במערכת ההפעלה, שמממשת את הפוטנציאל, שמניע לפעולה, שמובילה לתוצאות פיזיות; וחוזר חלילה, ועם כל סיבוב במעגל ההצלחה עוצמתו גדלה. בדרך זו אנו מכירים בחשיבות של תכנות הלא-מודע לטובת המטרות שלנו ואנו “מדברים” אליו בשפתו, היא שפת הדמיון, כדי להטמיע בקרבו את רצונותינו.

גם ד”ר דודי המילטון מסביר איך להשתמש בדמיון בצורה אפקטיבית ליצירת בריאות פיזית ונפשית.

עקרונות המפתח למשנתו הם: 1) יציאה מתוך הדמיה קיימת של המצב השלילי ויצירת הדמיה של המצב החיובי הרצוי (למשל – ממראה שבורה ואיחוייה למראה שלמה); 2) להיות בטוח ונחוש בהחלטתך ליצור את השינוי הבריאותי ו-3) אפשר להסתפק בהדמיה של כמה דקות בלבד, אך חשובה העקביות וההתמדה בחזרה על אותה הדמיה מידי יום.

קרא כאן בפוסט נוסף של ד”ר דויד המילטון כמה דמיון משפיע על הפיזיות שלנו ועל התוצאות שאנו משיגים. בפוסט מחקרים שמוכיחים זאת.

 

לקראת סיום, הנה דרך מומלצת לחולל את המציאות שאתה רוצה באמצעות הטמעת תמונת הדמיון בהדרגה במוח הלא מודע, הפעם דרך כתיבה. תן כאן קליק לפוסט של קווין טרודו בנושא.

 

ועוד בהקשר של יצירת מציאות באמצעות הדמיון והמוח הלא-מודע, הנה ספר מעולה של נוויל גודארד (המכונה בקצרה – נוויל) Neville Goddard – Feeling Is The Secret – התחושות הן הסוד – המסביר ומתאר איך ליצור מציאות בעזרת הרגשות. הספר הזה נכתב ב-1944 ובעיני הוא אחד המדריכים הטובים שקראתי ליצירת מציאות בעזרת המוח הלא-מודע (1:11 ש’):

את הספר הכתוב ב-PDF אפשר להוריד כאן בקליק על הלינק.

בלינק גם יש מקורות נוספים לקריאה של נוויל.

כאן באפשרותך לקרוא משפטים עיקריים מהספר של נוויל, איך יוצרים מציאות רצויה תוך שילוב המחשבות והרגשות הנכונים

 

עוד על חשיבות הדמיון כאמצעי לגשת למוח הלא-מודע קרא בפוסט הבא והאחרון בסדרה.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה בתגובות לכל שאלה שיש לך.

ואם ברצונך לקרוא את כל פרק 6 וגם את שאר 13 הפרקים בספר “להתרגל להצליח” שיוצרים מכלול שלם של שיטה מעשית ויישומית שתאפשר לך להשיג כל מטרה בחייך, תן כאן עכשיו קליק על הלינק.

לא בטוח שאתה כבר מוכן לקרוא את הספר? הנה כאן באפשרותך לקבל את 3 הפרקים הראשונים שלו בחינם.

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי