חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

התוכן הוא (עדיין) המלך

כולם מכירים את האמרה “התוכן הוא המלך”. גם כיום, בעולם הכל כך וירטואלי שבו אנו חיים, תוכן טוב הוא מצרך מבוקש שמסייע מאד לשווק ולמכור. איך לכתוב בלוג מצליח

למען האמת זו בדיוק אסטרטגיית השיווק שלי והיא מניבה לי דיבידנדים רבים. מאז 2008 אני כותב בעקביות, אני מנהל את הבלוג הכי גדול בארץ בתחומי האימון העסקי והפיתוח האישי, זה הפוסט ה-156 בבלוג, וכל פוסט מושך מאות קוראים. לא כולם אוהבים את מה שאני כותב, אבל אלו שכן אוהבים, גם פונים והופכים ללקוחות.

התוצאה היא שיווק מאד אלגנטי העובד ב-Pull ולא ב-Push. כלומר לא לרוץ ולחפש את הלקוחות, אלא לקבל פניות של מתעניינים ולהיענות להם.

 

יתרה מכך, מאגר הפוסטים ההולך ונערם [נכון ל-2018 יש כבר 277 פוסטים!] מאפשר הזדמנויות נוספות. למשל,בתחילת 2014 הבנתי שהבלוג שלי יכול להיות בסיס מצוין לספר! ואכן, התחלתי במלאכת הכנתו, וזה פרויקט הדגל שלי לשנה הקרובה. זה מוכיח יותר מכל את גישת הצעדים הקטנים, איך ביחד הם מצטברים לקפיצה גדולה! [הספר “להתרגל להצליח” יצא לאור ב-2015].

פוסט זה מיועד לאלו מיכם שתוהים מהי הדרך לכתוב בלוג מצליח שיקדם אתכם שיווקית.

אז הנה המרשם המהיר:

 

כדאי לאהוב לכתוב

כמו בכל דבר, כשאנו אוהבים לכתוב, קל לנו יותר לשבת ולכתוב. אני מוצא שהכתיבה היא אחת מההנאות הגדולות שלי בעבודה. אין כמו התחושה של להביט בפוסט שאך זה סיימתי לכתוב ולהרגיש סיפוק מעוצמתן של המילים שחברו יחדיו למסר בעל משמעות.

המלצתי – כתבו בלוג אם אתם אוהבים לכתוב; לא בהכרח עליכם גם לדעת לכתוב. זו בהחלט מיומנות שאפשר לפתח! חוץ מזה וולט דיסני אמר: “אם אתה יכול לחלום את זה, אתה גם יכול לעשות את זה”, ואני מאמין לו  😉 אם תאהבו לכתוב, גם תצליחו בכך!

 

נושאים לא חסרים

רבים תוהים ושואלים: “על מה אכתוב?”. ובכן, אם תסתכלו סביבכם, על מה שקורה לכם בעבודה, תגלו אינספור נושאים לכתיבה. הבעיה שמרביתנו נוטים לא לשים לב להזדמנויות לכתיבה או נוטים לבטל רעיונות שעולים לנו.

המלצתי – היו ערים לרעיונות שעולים ונהלו רשימה של נושאים לכתיבה. בכל פעם שעולה רעיון אל תפסלו אותו, גם אם הוא “לא משהו”; רשמו אותו ברשימה. וכאשר בא לכם לכתוב, פתחו את הרשימה ובחרו מה לכתוב. פעמים רבות תוכלו בכמה דקות לפתח את רעיון קלוש לנושא שידליק אתכם!

הנה הצעה לכמה רעיונות פשוטים על מה לכתוב, פרט כמובן לתכנים מקוריים שלכם (מאחורי כל הצעה יש לינק לפוסט שלי לדוגמה):

  1. מקרי אמת עם לקוחות – “חגי, אני מרגישה עייפה ויש עלי עומס כבד…”
  2. סרטונים שנתקלתם בהם באינטרנט. במקרה כזה רצוי להוסיף סיכום קטן וערך מוסף מיכם – “6 עקרונות לביצוע מכירות מוצלחות”
  3. תכנים מעניינים ורלבנטיים מ”טד”  – “מהי הנוסחה הנכונה להשגת אושר?”
  4. תרגמו מאמרים שאהבתם מאנגלית והוסיפו את הנופך האישי שלכם – “מה אתם עושים כאשר לקוח מבקש מיכם הנחה?”
  5. תובנות מאירועים בחיים, לאו דווקא מקצועיים – “הודיה להודו, או מה למדתי מההודים”
  6. אפשר לארח מומחים אחרים שישמחו לכתוב לאתר שלכם ולקבל לינק לאתר שלהם – “שמונה כללי ברזל לחשיבה נכונה לצבירת הון”.

 

הקצו זמן קבוע לכתיבה

אין כמו הרגלים טובים. אני למשל כותב בכל יום שישי ואז זו כמו “פגישה עם עצמי ועם הבלוג שלי”. אין מצב שאני מחמיץ אותה! טוב, לפעמים יש דברים טובים יותר לעשות ביום שישי  😉

 

נהלו תוכן בבלוג!

לא בדפי נחיתה, לא (רק) בפייסבוק, לא בגוף מיילים שאתם שולחים!

חשבו על הבלוג שלכם כנכס נדל”ן שכל הזמן משביח את עצמו.

כדי שהתוכן יהיה “ירוק עד” הוא חייב להיות במקום שלכם, “בבית” שלכם, שרשום על שמכם ומזוהה איתכם; מקום שהקהל שלכם יכול לחזור אליו, ושממנו תפיצו את הבשורה לקהל הקוראים דרך לינקים “לבסיס האם”: הפצה באמצעות רשימת מנויים, פייסבוק, לינקדאין וכדומה. בדרך זו גם גוגל יאהב אתכם ויתן לבלוג שלכם דרוג גבוה בחיפושים האורגניים.

 

צרו דיאלוג עם הקהילה שלכם

השבוע ביקרתי בבלוג של כותבת שיווקית ידועה והופתעתי מהיעדרם של כפתורי “לייק” ושיתוף. זו טעות קשה!

אפשרו את כל סוגי התגובות והשיתוף בפוסטים. זו הדרך לתת לחוכמת ההמונים ביטוי ולעודד שיווק ויראלי. המסרים של הקוראים יחזקו אתכם ויספקו לכם משוב חשוב איך לחדד ולשפר את התכנים שלכם, וכך להיות עוד יותר רלבנטיים. בדרך זו הבלוג שלכם גם יביא לכם עוד ועוד מנויים וכך יגדיל את ההשפעה השיווקית שלכם.

 

ולסיום – היו יצירתיים!

חפשו קיצורי דרך! למשל, אני מקליט הרצאות וסדנאות, נותן אותם לתמלול וכך זוכה לשפע תכנים, אמנם גולמיים, אך עדיין חוסכים יותר מ-50% מזמן תכנון הכתיבה ומזמן הכתיבה עצמה.

ואחרון חביב, אם תנקטו באסטרטגיה זו תגלו כמוני שספר משלכם הוא לא חלום רחוק, אלא מציאות אפשרית שאתם בונים צעד אחר צעד והיא קורמת עור וגידים ממש לעיניכם.

אהה, ושכחתי עוד משהו חשוב: בעידן של הוורדפרס והוויקס אין כאן בכלל אתגרים טכנולוגיים. גם אני ממש לא טכנולוג ולאחר הקמת הבלוג ע”י איש טכני, אני פשוט נכנס ומעדכן תכנים במהירות ובקלות. ואם אתם צריכים איש כזה אני ממליץ בחום על דניאל שלגי-שירה. נסו ותיהנו!

אסיים פוסט זה עם האמרה שאני כל כך אוהב ומיוחסת לרבי עקיבא:

אין הטיפה חוצבת בסלע בעוצמתה, אלא בהתמדתה“.

לקריאה נוספת על תוכן באתר האינטרנט לחץ כאן

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

“שיווק ומכירות”:

 

 

 

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

מחשבה 1 על “התוכן הוא (עדיין) המלך”

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי