חיפוש באתר ובבלוג
סך כל הפוסטים בבלוג
470
פוסטים אחרונים
קטגוריות
עמוד הפייסבוק שלי

פוסט 7/7 – להתחבר לשותף הסמוי שלך שקובע את התוצאות שלך

ב-6 הפוסטים הקודמים סקרתי עבורך את חשיבות המוח הלא-מודע בקביעת התוצאות שלך בחיים ואת מגוון הדרכים לגשת אליו וליצור בו שינויים, על אף שאינו נגיש בדרכים קונבנציונליות.המוח המודע והמוח הלא מודע, תת מודע

בפוסט הקודם ראינו את חשיבות הדמיון כאמצעי נגיש לגשת למוח הלא-מודע שלך ולעשות שינויים חיוביים בתכנות השלילי שהוטמע בו בילדותך ולאורך חייך.

היום אשלים עבורך את הסקירה על הדמיון ואסכם את סדרת הפוסטים כולה. להזכירך ש-7 פוסטים אלו הם פרק אחד בספר שלי “להתרגל להצליח” בו אני מציג את השיטה היישומית המלאה שפיתחתי לביצוע שינויים במוח הלא-מודע ולחבר אותם לתוצאות פרקטיות בחיים.

 

 

ארבעת המשפטים שאני לוחש לילדיי לפני השינה

כבר עמדת על אהבתי לחינוך ילדים באופן שמתכנת את המוח הלא-מודע שלהם להצלחה. הנה טיפ חשוב לכך שלמדתי מרובין שארמה:

רובין שארמה ממליץ לומר לילדים בדקות שלפני השינה מסרים מעצימים ובוני אמונה פנימית. כאשר הילדים נמצאים במצב רגיעה ואפילו חצי רדומים, הלא-מודע שלהם נפתח בהדרגה וזו הזדמנות מצוינת להטמיע בו מסרים חיוביים שישרתו נאמנה את הילדים בהמשך חייהם.

ארבעת המשפטים ששארמה ממליץ להגיד לילדים לפני השינה הם

“תוכל לעשות כל מה שאתה רוצה בחיים”;
“האמן באמונה שלמה במה שאתה רוצה”;
“בצע במצוינות את מה שאתה מאמין בו”;
 ואחרון חביב, שחשוב לא פחות מהאחרים – “אבא אוהב אותך!”.
האהבה היא הרגש החיובי החזק ביותר בעולם, וכאשר אנו ממזגים אותה עם כל פעולה חיובית, נוצר מומנטום מקדם שמניע ומביא אותנו לגבהים חדשים.

כיום ילדיי גדולים, אך בצעירותם לחשתי על אוזניהם מילות קסם אלו לפני השינה, ואני בטוח שבכך הטבעתי במוחם פרדיגמות, שתסייענה להם לגדול לבוגרים מצליחים הבטוחים ביכולותיהם.

 

איך שוברים שיאים בספורט?

כבר עידן ועידנים שתוצאות מצטיינות בספורט אינן רק פונקציה של כישרון ואימון פיזי. הסיפור ההיסטורי הבא ממחיש היטב עד כמה השימוש בדמיון לא רק שאינו נופל מ”עשייה אמיתית” אלא לחלוטין חיוני על מנת לייצר תוצאות יוצאות מהכלל:

במשך שנים מקובל היה לחשוב שבלתי אפשרי לבן תמותה לרוץ מייל בפחות מארבע דקות. רצים רבים נכשלו במאמציהם לעשות זאת שנה אחר שנה. עד שרץ סקוטי בשם רוג’ר באניסטר עשה זאת לראשונה ב-6 במאי 1954 – הוא גמא את המייל ב-3:59.4 דקות. העולם כולו הביט בהשתאות על הפלא. מה שעשה את ההבדל בין באניסטר לרבים וטובים שניסו זאת לפניו היה הדמיון. הוא חלם ודמיין ללא הרף איך הוא חוצה את סרט הסיום והשעון מראה 3:59. שוב ושוב הוא בנה לעצמו חיזיון יציב בדמיון, תמונה מנטלית של רגע הסיום: רץ, חוצה את הקו, השעון מורה 3:59 דקות, שיא חדש!

ואז, כשהחיזיון הוטמע במוח הלא-מודע שלו, באניסטר הוציא אותו אל הפועל גם במציאות – הוא אכן רץ את המייל בפחות מ- 4 דקות! אם כך, באניסטר השתמש בדמיונו כדי לשנות במוח הלא-מודע שלו את הפרדיגמה הרווחת, שלא ניתן לרוץ מייל בפחות מארבע דקות, ואז גם ביצע זאת הלכה למעשה. זוהי הוכחה נוספת לחשיבותו של כוח הדמיון בתכנות הלא מודע להגשמה.

 

רגע היסטורי

זה היה רגע היסטורי שבו נשברה אחת מהאמונות המגבילות החזקות ביותר לגבי הפוטנציאל האנושי. כי שנה לאחר מכן, 37 רצים נוספים רצו מייל בפחות מארבע דקות; ולאחר שנה נוספת יותר מ-300 רצים עשו זאת גם הם. ללמדנו, ש”הכל בראש” ושלצד המנטלי שלנו יש וטו מכריע על היכולות הפיזיות, לטוב ולרע.

מחסום ארבע הדקות בריצת המייל היה לא יותר מאשר מחסום פסיכולוגי. ודי היה שאדם אחד ינפץ את הפרדיגמה ויראה לאחרים מה באמת אפשרי, כדי שגם שאר הרצים ישנו את האמונה המגבילה שלהם וישיגו גם הם את “הבלתי אפשרי”. באניסטר שינה לכל הרצים האחרים את מה שהיה אפשרי בעיניהם. אגב, השיא בריצת המייל במועד כתיבת ספר זה הוא 3:43 דקות, הרחק מאותו מחסום פסיכולוגי של ארבע דקות.

זה מזכיר לי שוב את האמרה של הנרי פורד: “אם אתה מאמין שאתה יכול או אתה מאמין שאתה לא יכול, בשני המקרים אתה צודק“.

כיום, השימוש בדמיון הינו אחד משיטות האימון המקובלות בספורט ומשמש כלי מרכזי בכל יצירת מציאות, לרבות בעולם הרפואה, כחלק משיטות הריפוי. כאדם ספורטיבי, המעורה במגוון ענפי ספורט, דעתי היא שההבדל בין המקום הראשון לצמודים לו במקומות הבאים הוא בעיקר הבדל מנטלי. מי שמנצח אינו בהכרח הספורטאי המוכשר או המאומן ביותר, אלא זה עם הביטחון העצמי, הדימוי העצמי והאמונה בעצמו החזקים ביותר. וכאן חשיבותו הגדולה של הדמיון ביצירת תוצאות יוצאות מן הכלל, בספורט ובכל תחום אחר.

 

2 דגשים ליישום דמיון מודרך בהצלחה

הנה שני דגשים לגבי הדרך ליישם דמיון מודרך כדי ליצור שינוי במוח הלא-מודע:

הדגש הראשון: המוח הלא-מודע אינו מבין את המילה “לא”. “אל תפחד” מתפרש על ידו כ”פחד”. אם אומר לך “אל תחשוב על בננה צהובה”, מן הסתם דווקא תראה בדמיונך בננה צהובה. לכן, הסוגסטיות למוח הלא-מודע חייבות להיות חיוביות. למשל “הייה אמיץ” במקום “אל תפחד”.

הדגש השני: המוח הלא-מודע אינו מבדיל בין דמיון למציאות. כל דמיון מתפרש על ידו כאילו הוא קורה במציאות. האם היה לך פעם “חלום רטוב”? או חלום מפחיד שהתעוררת ממנו שטוף זיעה קרה ובהלמות לב מואצת? קל לראות שלדמיון בלבד יש השפעות פיזיולוגיות זהות לחוויות דומות במציאות, דבר ששוב מוכיח את כוחו של הדמיון ביצירת מציאות.

 

ואיינשטיין גם לקינוח הפוסט והסדרה כולה

כעת, בוודאי כבר ברור לך מדוע איינשטיין אמר שדמיון חשוב יותר מידע; מכיוון שכל פעולת הגשמה ראוי לה שתתחיל בדמיון. הדמיון יוצר, מוטמע במוח הלא-מודע ורותם אותו לטובתנו, מחולל וסולל את הדרך להגשמה. כילדים ידענו לדמיין, אך כמבוגרים מיומנות זו נשכחה, נדחקה בהשפעת החינוך והתרבות שספגנו כל חיינו, וכך איבדנו את מקור היצירה העיקרי שלנו.

לכן, תרגול טוב עבורך הוא להפעיל את דמיונך, לתרגל את השימוש בו ולהקדיש לו זמן בעת מנוחה ורגיעה בתוך סדר היום האינטנסיבי שלך. הנה כמה נקודות כאלו שבהן אני מפעיל את דמיוני וממליץ גם לך לאמן בהן את שריר הדמיון שלך: דקות לפני ההירדמות ומיד עם ההתעוררות, בעת הפסקות יזומות במהלך היום, כגון: הליכה לשירותים או מזיגת כוס מים או הכנת קפה, ובעת המְתנות שונות (לפגישה, לרופא, בתורים וכדומה). אם מתאפשר לך לעצום את עיניך, אפילו לדקה או שתיים – זה עדיף, אך גם בעיניים פקוחות אפשר לדמיין בקלות לאחר שמתאמנים בכך. הזדמנות נוספת לירידה לגלי אלפא והפעלת הדמיון היא מנוחת צהריים קצרה. גם כשזמני קצר, 10-15 דקות של רגיעה ודמיון מעוררות, ממריצות וטומנות במוח הלא-מודע שלי זרעים של הצלחה. אימון הדמיון וכיוונו למטרותיך היא אחת מהפעולות החשובות ביותר להצלחתך. בפרק 9 גם תלמד איך להבְנות נקודות התבוננות כאלו.

כאן באפשרותך לקרוא איך יוצרים מציאות רצויה תוך שילוב המחשבות והרגשות הנכונים

 

אסכם פוסט זה ואת הסדרה כולה באמרה נוספת של איינשטיין: “המוח האינטואיטיבי שלנו הוא מתנה קדושה והמוח הרציונלי הוא משרת נאמן. אנו יצרנו חברה שחולקת כבוד למשרת אך שכחה את המתנה“.

 

אהבת? הפקת ערך? אני מזמין אותך לעשות “לייק”, להגיב ממש כאן למטה ולשתף את חבריך בפוסט זה.
אשמח גם לענות כאן למטה לכל שאלה שיש לך.

ואם ברצונך לקבל את הדבר האמיתי, את הספר “להתרגל להצליח” המלא, הכולל את השיטה המלאה שפיתחתי לגשת למוח הלא-מודע וליצור בו שינויים חיוביים, ולרבות הכלים ליישם זאת, אני מזמין אותך לקבל את הספר ישירות ממני עד הבית בהנחה בלינק הזה.

לא בטוח שאתה כבר מוכן לקרוא את כל הספר? הנה כאן באפשרותך לקבל את 3 הפרקים הראשונים שלו בחינם.

לחילופין, אם ברצונך ליישם את הכל ברמה הפרקטית, אני מזמין אותך לבדוק את הקורס הדיגיטלי שלי כאן בקליק על הלינק.

 

“שינוי”:

שיתוף הפוסט ברשתות החברתיות:

אולי יעניין אותך לקרוא פוסטים נוספים:

כתיבת תגובה

הזמנים מאתגרים? העסק או הקריירה תקועים?

דווקא עכשיו, זה הזמן להתחיל לחשוב על שחרור התקיעות.

אני מזמין אותך לייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

בתאום ישירות מול היומן שלי